SV Marum JO12-3 Kampioen van Jan Swieringa toernooi 2023

12 mei 2023 16:15

Donderdag 11-05-2023 deed JO12-3 mee aan het Jan Swieringa toernooi te Opende. We verzamelden en vertrokken om 17.20 vanuit Marum. Voor bespreking in de kleedkamer.
De opstelling werd besproken, en dat de spelers moeten genieten en lekker samen voetballen. De focus ligt op de competitie, want hier staan we ook bovenaan en strijden we ook voor de kampioenschap fase 4.

JO12-3JanSwieringa01.jpg

18.00 was onze eerste wedstrijd tegen Kootstertille.We begonnen goed aan de wedstrijd met een 2-0 voorsprong. Kootstertille werd vervolgens sterker, dit leidde naar een 2-2.De laatste 5 minuten van de wedstrijd was Marum weer sterker, dit werd beloond met een doelpunt. Eindstand 3-2 voor Marum

5 minuten rust en door na de 2de wedstrijd.

18.30 de tweede wedstrijd tegen de Feansters. In het begin 4 grote kansen voor ons maar helaas… Of net naast, of de keeper hield ze tegen. Maar daarna was het raak: 1-0.
Daarna werden de Feansters sterker en werd er meer strijd in de wedstrijd gestopt. Hier had Marum wat last van, we werden afgeleid.
Het werd 1-1 maar het was een spannende pot.De Feansters kregen een aanval die onze keeper kon redden, na de rebound nogmaals tegen gehouden maar helaas de 3 poging was het raak voor de Feansters. Eindstand 2-3 voor Feansters.

5 minuten rust en door na de laatste wedstrijd.

19.00 de derde wedstrijd tegen Opende. We waren los, we waren op elkaar ingespeeld en het liep als een trein. Het eerste doelpunt kwam uit een vrije trap halverwege de helft van de tegenstander. Daarna volgden nog eens 3 doelpunten. Het was op een gegeven moment 4-0 voor Marum. Hierna werd Opende sterker, of wij minder scherp. Op het eind zette Opende nog aan en werd het nog spannend om de nul te houden. Maar het is gelukt! Eindstand 4-0 voor Marum

De prijsuitreiking was spannend voor de spelers, want er waren twee teams die met 6 punten waren geëindigd. Opende en Marum hadden evenveel punten. Maar Marum had meer doelpunten gescoord, hierdoor werden wij kampioen 2023 JO12 van het Jan Wieringa Toernooi. Na afloop een ijsje en met blijdschap naar huis..

JO12-3JanSwieringa02.jpg