SV Marum gaat een samenwerking aan met “Psysical Training & Mindset”

7 juni 2021 19:45

Sv Marum hoopt hierbij een totaal pakket aan te bieden aan de jeugd. Er wordt in de jeugdopleiding van de club niet alleen aandacht besteed aan de voetbaltechniek, maar ook op motoriek- en mentaal gebied.

Uit onderzoek blijkt dat de motorische ontwikkeling van de jeugd in het algemeen steeds slechter wordt. De jeugd beweegt minder vaak, spelen minder buiten en brengen steeds meer tijd zittend door achter beeldschermen. Juist deze motoriek is zo belangrijk om goed te ontwikkelen. Daarom vinden wij als club dat we hier bij de jeugd in moeten investeren om zo veel (langdurige) blessure leed op de korte- en lange termijn te voorkomen. En dus het voetbalplezier te vergroten.

Samenwerken02.jpg
Eduard Bron ([email protected])

Naast de aandacht in de motorische ontwikkeling willen we ook Investeren op mentaal gebied. Hoeveel druk ligt er op de schouders van (talentvolle) voetballertjes? Zij willen hun ouders, de trainer en mogelijke scout op de tribune het beste spel laten zien. Hoe groot is de teleurstelling als een kind aan het einde van het seizoen te horen krijgt dat hij of zij toch niet goed genoeg is? Ontbrak het daadwerkelijk aan talent of kwam het talent er ‘gewoon’ onvoldoende uit? En hoe ga je om et de mentale gesteldheid van kinderen die vinden dat ze niet goed mee kunnen komen? Hoe ga je om met teleurstelling? Kortom bewust of onbewust voelt de jeugd druk van buitenaf. Presteer ik wel goed genoeg? Wat vinden andere kinderen van mij? Vele vragen waar de jeugd mee bezig kan zijn en wat ze onzeker kan maken.

Samenwerken03.jpg
Niels Veenstra ( [email protected] )

Met deze samenwerking hoopt de club een goede basis te leggen bij de jeugd. Door meer grondvormen van bewegen aan te bieden, leren kinderen meer dan alleen maar voetbal. Door het toevoegen van de trainingen van ‘Psysical Training & Mindset’ kunnen kinderen zich motorisch beter ontwikkelen. Iets waar ze in de toekomst alleen maar profijt van zullen hebben. De jeugd opleidingen van onder ander Ajax en Heerenveen doen dit al jaren. De spelers krijgen daar ook enkele uren judo, turnen, krachttraining en atletiek. Alles om ervoor te zorgen dat je als spelers zo goed mogelijk ontwikkelen. Bijkomend voordeel is ook dat het aantal blessures lager ligt.

De trainers van ‘Physical Training & Mindset’ komen bij alle teams in de bovenbouw langs. Dit gaat als een soort carousel. Dit houdt in dat ze eens per 2 maand bij het team aansluiten. Ze geven training, maar ook handvatten aan trainers en spelers die ze het hele jaar duur kunnen gebruiken. Voor de onderbouw zal er een wat meer speelse opvatting zijn. En zullen de trainers op voetbalvrije zaterdagen de ochtend vullen met diverse activiteiten.

Dit alles heeft natuurlijk als uiteindelijke doel om de jeugd nog meer plezier in het voetbal te laten ervaren.

Wil u meer informatie over de invulling van de trainingen van Sv Marum dan kunt u contact opnemen met Niels Veenstra [email protected]

Als u vragen heeft over “psysical training & mindset”dan kunt u contact opnemen met

Eduard Bron [email protected]