Dubbel kampioenschap JO13-1!

23 mei 2022 16:00

De JO13-1 dendert door in de competitie! Daar waar de JO13-1 in de najaarscompetitie zorgde voor een bij SV Marum unieke promotie naar het divisie niveau. Weet het team ook op dit niveau het kampioenschap voor de voorjaarscompetitie binnen te slepen!

03.jpg

Het is zaterdagochtend 21 mei vroeg dag voor de mannen en dame van de JO13-1. Om 9:00 uur kan men het kampioenschap voor de 2e keer dit jaar behalen. Hoe uniek is dit! Is de spanning deze keer minder? Absoluut niet. Om 8:15 uur wacht trainer Tom Boezerooij het team op in de kleedkamer voor de voorbespreking. Alle kopjes staan strak van de spanning en of er goed geslapen is blijft de vraag. Zoals het hele seizoen weet Tom alle spelers gerust te stellen en de tactieken haarfijn uit te leggen. Voor het team is voornamelijk van belang dat er gevoetbald moet worden, daar ligt de focus, het kampioenschap is voor na de wedstrijd.

Vanaf de aftrap is het duidelijk dat de boodschap is overgekomen. Marum is sterk en laat zien waarom ze op de 1e plaats staan. Bij vlagen zien we heel goed voetbal, maar ook de nodige inzet en strijd ontbreekt niet. De beste man van het veld is in de 1e helft, zonder twijfel, Tom van der Meulen. Aan zijn hand zet hij Marum hoogst persoonlijk op de 1-0, 2-0 en ook nog de 3-0. Wat een heerlijke ruststand!

02.jpg

In de tweede helft lijkt Marum minder scherp en begint tegenstander Alcides meer aan te dringen bij de goal van keeper Milan Aalders. Het is echter niet Alcides die Milan weet te verschalken maar wel door Noud Koenes die de bal in eigen goal werkt. De spanning in de wedstrijd is weer helemaal terug. Over en weer volgen er nog een aantal kansen tot Marum een vrije trap krijgt op een +/- 35 meter van de goal van Alcides. Noud weet hier met een snelle voortzetting de bal direct in de goal van Alcides te werken, de bevrijdende 4-1. Vervolgens laat Kaja Dussel weer eens zien waar hij goed in is, scoren! Het scorebord toont 5-1. Marum blijft vervolgens doorgaan en ziet de 6-1 nog afgekeurd worden. Dan volgt het eindsignaal en kunnen de rookfakkels ontstoken worden!

Het kampioenschap wordt vervolgens gevierd met het aanwezige publiek en aansluitend een zegetocht op de ‘’platte’’ kar door het dorp. Afsluitend worden de spelers en staf getrakteerd door het bestuur op een hapje en een drankje in de kantine.

Komende week wacht er nog een competitie wedstrijd en gaat de voorbereiding op het NK in Huissen van start.

01.jpg