Marum vindt niet de juiste vorm in Dokkum om de driepunts bonus mee naar Marum te nemen.

Dokkum 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

19 december 2015

Inhalen vandaag in en tegen Dokkum voor de mannen van Poll en Pranger omdat vorige week plufius spelbreker was geweest.We waren mooi vroeg in Dokkum met ons ploegje dus even naar de kantine een bakje helje zoals men dat in Friesland pleegt te noemen. Wat opvalt is dat er weer een hele ploeg supporters uit Marum present is.Ook Opa Bralds en Oma Bralds van Marthijn Kuiper zijn van de partij,ik zeg geweldig dat jullie er uit en thuis altijd zijn. We bestijgen een prachtige tribune die voor zeker de helft is gevuld met liefhebbers uit Marum. Ook is de nieuwe trainer van volgend seizoen aanwezig.Jan (Mulder)van harte welkom en de beleving lijkt al goed als je alleen al gezien de afstand even komt kijken naar je nieuwe club. We hopen dat je jezelf gauw een keer voor komt stellen op onze site want we zijn natuurlijk enorm nieuwsgierig.Gezien je trainers staat van dienst kun je vast een hoop vertellen over het voetbal en trainer zijn.
Scheidsrechter van der Bij fluit om 14.30 uur het eerste riedeltje en floot waren we eens een voldoende. Marum begint aardig aan de pot maar beide teams zijn onbekenden van elkaar en aftasten is het eerste wat ze beide doen.Het gras is wel lang concluderen we maar het is ook een biesundere winter aldus een aantal clubiconen. Bonefatius heeft het hier niet overleeft dus plaats en tegenstander, onbekend voor sv Marum, zijn aansprekend. Dokkum pakt het eerst het initiatief en door de snelle Jongeling worden ze ook gevaarlijk. Erwin Niezemuller, weer sterk spelend zoals eigenlijk iedere week, komt mee op en pegelt in het centrum van Dokkum 16 over. Tom Boezerooy had het lastig vandaag, iets te vaak in gevecht met de bal, gaat op snelheid er langs en zijn voorzet wordt onderweg aangeraakt en onschadelijk gemaakt.

Dokkum zet een tandje bij en wordt feller in de duels tegenover Marum wat makkelijker voetbalt. Marum speelt in een te laag tempo waardoor er weinig gebeurd maar opeens is Tom Boezerooy toch weg en een mooie voorzet is het laatste balkontakt. De bal komt op de kruin van Marc Boonstra die kopt de bal technisch fantastisch in met een stuit en scoort fraai de 0-1. Dokkum is niet echt aangeslagen en blijft vol energie doorstrijden en pakt in de 43ste minuut een corner mee. Marum verdedigt niet resoluut uit en Martijn Jongeling weet er wel raad mee en kopt de 1-1 binnen op slag van rust.

Eefm hinne om een bakje en san grauwe hakbal jerre we om uus hinne, vrij vertaalt laat het zich wel raden denk ik bakkie leut natuurlijk. De tweede helft gaat Dokkum wat hoger staan en probeert eerder druk te zetten want ze hebben na de goal een goed gevoel over gehouden. Dokkum pakt vol gas ook geel maar de bedoeling is duidelijk. Beide teams beginnen ook meer de lange bal te spelen het nivo zakt en buitenspel is meer regel dan uitzondering aan het worden. Op een gegeven moment zie je dat beide teams het goed vinden. Het werd geen pot in de geest van Bonefatius maar de strijd van de Friezen is altijd onderdeel van de tactiek zo ook vandaag. Het treffen werd niet bezegeld met het zwaard maar met een pot Fries gerstenat. We zijn unaniem eens wij kiezen ook voor het laatste en spoeden ons richting kantine. Een wedstrijd die een beetje doodbloed en uiteindelijk ook eindigt in een 1-1 puntverdeling. Marum gaat als nummer 2 achter Grootegast de winterstop in en dat is op zich een prima plek natuurlijk. Voor het technisch duo P en P een mooie uitdaging om het bij sv Marum met misschien een plek hoger af te sluiten. Ik weet dat beide mannen zeer ambitieus zijn, uit winnaars hout gesneden dus alle vertrouwen in een mooi seizoenseind en dat is ze bovenal van harte gegund. Mannen spelers en kader naar elkaar toe een fantastische uitdaging om er samen voor te gaan met dit als einddoel. We gaan nu eerst naar het Leekster Voetbalgala in Leek waar we gaan proberen om er ook weer een mooi toernooi van te maken evenals de laatste jaren het geval is geweest. Allemaal veel succes en alvast prettige kerstdagen zou ik willen zeggen.Ik zie U en U hoort weer van mij uiteraard in Leek op het Leekster Voetbalgala.

U hoort weer van mij,

Was getekend,