Marumnello geraakt door heengaan van voetbalicoon Johan Cruijff!

Opende 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

19 maart 2016 14:30

Duinen, G. van

De voetbalweek begon zo mooi op Marumnello. Als ik het complex oploop en wederom veel liefhebbers zie rond dartelen kun je niet bevroeden wat er allemaal staat te gebeuren deze week in de voetbalwereld. Het eerste wat ik zie zijn twee glimlachen waarachter zich twee gastdames schuil houden. Al rap hoor ik weer een leider van een gastteam roepen ze hebben het hier prima voor elkaar.Mooi om te horen zeg ik tegen de dames, de credits zijn voor jullie.

Even fluiten is de eerste aktie vandaag en wel de A1 van David Verweij,Ronald Vos en leider Thomas Broekema.Tegenstander is Leovardia uit Leeuwarden,een zeer correct. Team met idem begeleiding mag je stellen.Het werd een mooie pot met een naar zijn mogelijkheden spelende selektie. A1 die zich deze wedstrijd echt vergeet te belonen dat wel.De eerste kansen zijn voor Marum A1 en dan een 101% kans die Marum niet maakt helaas.Leovardia schakelt om en binnen 30 seconden ligt de bal aan de andere kant in het doel 0-1. Even later nog een ongelukkige aktie van de A1 en het is 0-2.

Rust met een lekkere Colombiaanse lavenis in de drukke kantine. Tweede helft een getergt Marum A1 dat ook weer kansen creeert maar weer niet weet te scoren voorlopig. Dan komen er twee wissels met Ralph Oosterhof en de rappe Martin van der Naald. Joeri Schuiling bedient Martin van der Naald,scherp als een mes vandaag,die weer op snelheid Ralph Oosterhof bedient en de 1-2 ligt super in het netje.Marum recht zijn rug nog een keer en krijgt in het laatste fluitsignaal nog een kans maar helaas off site.

Conclusie van deze partij voor mij is een team van de week A1.Lekker gevoetbald en volledig gefocust op de wedstrijd en het voetballen,top mannen. Team van de dag is ook Marum B2 wat knap gelijk speelt tegen Waskemeer B1.

We stappen over naar Marum 1 die zijn tweede finale speelt tegen en in Opende. Sportpak Olde Wierden is het strijdtoneel waar plm. 200 liefhebbers het veld omzomen.
Eerste minuut is Marum niet bij de les en dan ligt de bal er al in voor Opende 1-0.
Poll en Pranger stuiteren tegen de dug out omhoog lijkt het wel,de hele week zet je het team op scherp en dan overkomt je dit. Boodsschap is begrepen lijkt het want al heel rap scoort Martijn Kuiper de gelijkmaker en niks aant handje denk je dan. Marum speelt op een niet geweldig veld geen geweldige eerste helft maar dat maakt niet uit.

Eefn een bakje en de fleispakkettn verdeling(verloting) hoor ik naast me. In de kantine is het novlik vertoeven mag je stellen want moeder natuur had de kachel niet hoog staan.
We gaan ervoor zitten de tweede helft want het niet voor niets weer een finale voor de mannen van P en P. De motor lijkt zich niet goed warm te willen draaien vanmiddag want het blijft een stroef gedoe met Marum. Toch is Marum voetbaltechnisch wederom de bovenliggende partij en dat moet zich toch uitbetalen zou je denken. Inmiddels heb ik me omringt met kenners en niet de eerste de beste. Als ze jong, getraind en in vorm zouden zijn geweest hadden we zeker al een paar meer in het netje liggen hoor ik om me heen. Het schip en de stuurman melden zich bij mij nadrukkelijk in de bovenkamer maar er komt ook een kleine toelichting. Hoe is het positie spel hoor ik en wat te denken van de weer kansloze hoge bal die veel te veelvuldig gebezigd wordt.De discussie is leuk en opbouwend,het lijkt inspiratie te geven want een geweldige aktie van Joeri Schuiling,hij komt eraan als hij ervoor wil leven,komt de bal bij Marc Oldewarris en de 1-2 hangt en buit binnen. Rob Groefsema bekroont een optreden van hard werken nog met een mooie 1-3 wat tevens de eindstand is.

De tweede finale is gewonnen,mooi werk mannen. Lekker trainen koppie's allemaal naar de volgende finale gericht en wel 29 maart a.s in Leens waar Leo de volgende tegenstander zal zijn.

Dit is een heel bijzondere week geweest met het heengaan van Icoon Johan Cruijff.Persoonlijk kon ik me op Sport in Beeld verheugen of Studio Sport als hij moest voetballen.Een fenomenale voetballer groter dan wie ook tot nu toe.Completer zullen we waarschijnlijk nooit meemaken.In het verlengde van het voetbal als mens ook een sociale Grootheid. Johan Cruijff bedankt we hebben van je genoten in meerdere opzichten.

U hoort weer van mij,

Was getekend,