Marumnello ziet in Kollum de adrenaline kick stijgen voor laatste competitie 8/9 van 9 wedstrijden!!

Kollum 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

30 april 2016 14:30

Hadders, J.H.

Het is een bijzondere aanblik als je het complex aanschouwt momenteel met veel gekapte bomen en weggehaalde struiken. Dit allemaal in het kader van de aanvang aanleg kunstgrasveld. Het gaat nu echt gebeuren op Marumnello wat weer een mooie stap in de historie van de club gaat betekenen.

Marumnello is ook aan het aftellen deze competitie 2015-2016 maar de apotheose is in meerdere opzichten enorm te noemen voor m.n het vlaggenschip. Vandaag eerst even kijken bij de A1 van Marum dat zoals het lijkt op plaats 7 gaat eindigen. Dit is gezien het blessureleed en de misschien kwalitatief iets mindere selektie dit seizoen een geweldige prestatie .A1 speelt tegen ONB A1 wat de punten nog goed kan gebruiken maar Marum speelt vrijuit en ondanks de 0-1 gaat het verder als een treintje vandaag.  Joeri Schuiling maakt voor de colombia break de 1-1.

Na de koffie leeft ONB nog een keer op met 1-2 maar neemt Marum volledig de regie in handen met treffers van Robin Boonstra, een hele fraaie van de balvaste spits van de A1 Jeroen Welling en de laatste wordt gemaakt door toekomstig A1 speler, C Junior Jules Vos. Kader David Verweij, Ronald Vos en leider Broekema jr. al met al een mooie pot en een verdiende driepunter.

We aanvaarden de reis naar Kollum met elkaar voor weer een finale,een mooie finale voorspellen we toch. Met leider Gert Groefsema sprak ik s'morgen's nog even over hoe je naar de partij toeleeft. We waren het eens vanaf minuut een aan de bak want Kollum zit ook in een goeie flow en het blijft altijd Friesk bloed.

Op sportpark Baensein stonden op het programma dat Marum 1,2 en 3 er zouden spelen.Marum 3 werd om ons onbekende reden afgelast maar Marum 2 ging door en was volgens menigeen een goed voorteken want van der Ploeg en Swieringa wonnen afgetekend met 0-4 na een uitstekende pot.

We maken ons op voor de partij van de dag o.l.v scheidsrechter Hadders die een voldoende scoort vandaag met aantekening misschien want duels waren soms pittig en daar waren de menigen over verdeeld hoe hier mee omgaat.
Marum gaat uit de startblokken zoals we hoopten,volle bak over het hele veld met als gevolg veel balbezit.Kollum wist niet waar ze het moest zoeken maar de keeper van Kollum blijkt vanmiiddag een enorme sta in de weg voor de mannen van Poll en Pranger.
Hij pakt echt alles of we moeten zeggen Marum schiet de ballen niet slim genoeg in want kans na kans is wat we zien. De eerste tien minuten ook 10 kansen maar we halen de trekker niet echt over. Dan treedt de wet van maak jij hem niet dan doe ik het wel in werking.Een aanval over links van Kollum komt te makkelijk bij de medespeler terecht en verdwijnt achter keeper Homan en 1-0 staat op het bord. De nummer 9 van Kollum is snel en krijgt veel te veel ruimte zonder rugdekking en weet eenvoudig zijn maatje op rechts te vinden en na een ook nog ietwat ongelukkige aktie van de keeper is het 2-0. Dit wordt lastig hoor ik naast me met nog wat verdere uitleg waarom.
Kollum veert op het gjit oan joert oftwel we gaan winnen voel je bij de ploeg uit Kollum.Onlangs heb ik nog een documentaire gezien over Fc Utrecht dat de finale van de beker moest spelen tegen Ajax. Utrecht was helemaal de underdog maar de psychologische gang naar de finale toe was fascinerend om te zien. Fc Utrecht wint terecht zijn vriend en vijand eens,Utrecht had een sterke focus, Ajax geeft eerlijk toe we dachten dit doen we even er tussendoor, niet dus!

Het kwam een beetje terug vandaag toen ik deze wedstrijd bekeek.Op papier was Marum de favoriet maar Kollum leek beter voorbereid m.n psychologisch dus.Als je de verdediging van Kollum achter de spitsen aan ziet lopen van Marum denk je de goals komen er zo aan. Dan laat Marum even uit niet verwachte hoek misschien even zijn tanden zien,Jordy Swieringa levert een perfecte steekbal af in de diepte op Frank Terpstra die op snelheid de verdediging van Kollum aftroeft en in minuut 44 staat er 2-1 op het mooie scorebord.

We gaan aan de cololmbia in de druk bezochte kantine waarna je ziet dat het voetbal toch ook enorm leeft in Kollum. Marum komt weer goed uit de kleedkamer want we creëren meteen wee twee kansen maar U raadt het al weer is de keeper een sta in de weg.Kollum scoort wel weer het is 3-1 en dan wordt het lastig helemaal als Kollum ook de 4-1 laat aantekenen en Marum na finale 7 met lege handen naar huis kan.
Het was niet de wedstrijd van Marum zijn we eens.Er zijn meerdere analyse's door de deskundigen maar dat is ook voetbal.Onze keeper had niet zijn dag en wat dan eigen is aan mensen,laat ik ze vandaag zo noemen, is als de keeper een bal wel pakt krijg je een andere uitslag. Is het ook niet zo dat als je er de eerste 10 minuten er 3 intrapt je ook een andere wedstrijd krijgt!  Al met al haalt Frank Terpstra als enige een ruime voldoende en stapt ook met een gezicht wat op onweer staat van het veld. Weer gaan mijn gedachten even terug naar Fc Utrecht hoe was de focus want wederom zijn we voetballend zeker niet de mindere geweest vandaag.

We maken ons op voor finale 8 in Hallum a.s zaterdag,er is nog steeds geen man over boord.Mannen van P en P de adrenaline geeft alleen maar meer prestatie drang en nivo dat moet jullie erdoorheen slepen zaterdag lijkt me. Deze week lekker trainen en ervoor gaan,want het kan en jullie kunnen het zijn de deskundigen het over eens.

Zaterdag a.s Wyckels Hallum-Marum. aanvang 14.30 uur.

U hoort weer van mij,

Was getekend,