Tonego - Marum, ruststand 0 - 2, eindstand 0 - 3, Tonego speelbal van Marum

Tonego 1

2e klasse I

16 maart 2019 14:30

Dit keer moest er worden afgereisd naar Luttelgeest in de Noord-Oostpolder, de verste uitwedstrijd deze competitie. Een iemand had afgezegd omdat hij liever op tijd wilde zijn bij de wedstrijd van zijn Heerenveen tegen De Graafschap. Hoe die eindstand is geworden van deze wedstrijd weet ik niet, maar hij heeft er vast net zoveel plezier aan beleefd als wij aan de wedstrijd van deze middag. De voorzitter van Tonego, de heer Bert Geerts, had een voorwoord geschreven in het programmablaadje, kosten € 2,50, geen verloting. "Marum kan zijn titelaspiraties weer(?) voor minimaal 1 jaar opbergen en de achterstand op de koplopers is dusdanig groot  dat met de voorbereiding op het nieuwe seizoen kan worden begonnen", zo schreef hij wijselijk. "Ik hoop dat we gaan stunten en dat we na een spannende wedstrijd minimaal 1 punt  weten bij te schrijven". Tsja, als je dit leest kom je tot de conclusie dat deze beste man er niet veel kijk op heeft en er weinig van begrijpt. Misschien dat de trainer van Marum dit stukje wel even heeft voorgelezen om zijn manschappen op scherp te zetten.

Na 17 seconden wist Tom Boezerooij  de keeper al te omspelen, maar werd door hem onderuit gehaald. Hij wist echter razendsnel weer op te staan en als de scheidsrechter niet gefloten had, had hij zeer zeker de openingstreffer kunnen maken. Nu werd een strafschop gegeven en ja, na amper 35 seconden koud in het veld viel dat niet mee voor Marc Oldewarris. Hij wist de bal dan ook feilloos naast te schieten. In de tiende minuut mocht hij revanche nemen en was het weer een razendsnelle actie van Tom Boezerooij die hem in de gelegendheid stelde om al vallende de bal achter de keeper te tikken. In minuut 14 weer een kans voor Oldewarris, echter wist hij niet af te drukken. In de 22ste minuut dan het eerste wapenfeit van Tonego. Het afstandschot werd fraai en stijlvol uit het doel weggeboxt door keeper Rick Snip.In de 40ste minuut weet hij wederom de gelijkmaker te voorkomen door allert te reageren op een strak schot van een tegenstander. Dan vlak voor rust. Noel Kailola(vers ingevallen) stoomt op richting de rechtervleugel en weet met buitenkantje rechts een super mooie pass met effect op Boezerooij te spelen, die op volle snelheid de keeper weet te omspelen en de 0 - 2 weet te produceren. Ruststand dus 0 - 2.

Na de rust weet Daan Assink al snel de 0 - 3 te maken door een goed geplaatste kopbal. Hier verdween het geloof bij de gastheren in een goede afloop en de wedstrijd ging dan ook uit als een nachtkaars. Van een door de voorzitter vooraf gehoopte spannende wedstrijd was in het geheel geen sprake. Marum hoefde niet meer en Tonego kon niet meer.

Marum komt op een gedeelde derde plaats met 38 punten. Dit na het verrassende verlies van Blauw Wit bij CVVO. Ook koploper BCV had het moeilijk met de nummer laatst Wykels Hallum en wist pas in het laatste kwartier een achterstand van 0 -1, in een voorsprong om te zetten van 2 - 1. Kortom het kan alle kanten op. Elk weekend is er een finale te spelen. Hoezo al beginnen met de voorbereiding op volgend seizoen?

Aantal toeschouwers: 58, waarvan 38 uit Marum!

Topscoorders: 1. Marc Oldewarris: 10 stuks, 1. Ralph Oosterhoff, eveneens 10 stuks, 2. Noel kailola, 7 stuks, 2. Tom Boezerooij, ook 7 stuks.

23 maart: SV Marum - Veenwouden SC, aanvang 14.30 uur, er zijn nog kaarten.

Arend van der Meulen