Marum verliest aansluiting met de koplopers door nederlaag tegen L.Zwaluwen.

Leeuwarder Zwaluwen 1

2e klasse I

9 maart 2019 14:30

G. (Gerlof) Gils

SV Marum - Leeuwarder Zwaluwen, ruststand 1 - 2, eindstand 2 - 4

Arton Musliu is deze middag een "grote meneer".

1 Musliu brengt nog geen zomer? Nou in dit geval wel. De topscoorder van de Leeuwarders, Jeton Musliu(17 goals) bleek geschorst te zijn en dat scheelt toch een slok op een borrel, zo dacht men in Marum, echter er was geen rekening gehouden dat er nog een Musliu rondliep bij de tegenstander, nl. Arton.

Deze Arton kreeg als directe tegenstander Jurn Wagenaar en die had deze middag een hele kluif aan hem. Vanaf het begin namen de bezoekers de touwtjes in handen en waren de bovenliggende partij. In de 26 minuut maakte Noel Kailola een overtreding op de kop van het strafschopgebied wat gehonoreerd werd met een vrije trap. De bal verdween in een woud van spelers en keeper Rick Snip leek de bal te parareren, echter kreeg hij het leder niet onder controle en de 0 - 1 was een feit, schutter: Musliu Arton, Nog geen 10 minuten later was het wederom Arton Misliu die scoorde 0 - 2. Een misverstand lag hieraan ten grondslag in de Marumer defensie. Werd er nu wel of niet "los" geroepen? Toen werd al duidelijk dat er voor Marum niets te halen zou vallen deze middag. Gelukkig wist Daan Assink net voor rust de aansluittreffer te produceren dmv. Een perfect technisch uitgevoerde kopbal.

Na rust leek Marum beter in de wedstrijd te komen. Een fraaie voorzet van Tom Boezerooij wist Oldewarris net niet om te zetten in een doelpunt. Hierna bleef het beperkt tot enige speldeprikken, echter de defensie van de bezoekers wilde niet van wijken weten. In de 73ste minuut werd de lange bal gespeeld door de Friezen die, gedrage door de harde wind, voor de voeten kwam van wederom Arton Misliu, en wederom op fraaie wijze wist af te ronden. In de slotminuut  ging Dash Turner alleen op de keeper af en prikte de bal beheerst in de hoek.  Dat Noel kailola in de slotseconden vanuit een vrije trap de 2 - 4 liet aantekenen was alleen belangrijk voor de statistieken en het leverde zijn eerste Voetbal-Noord ster op. Toch nog iemand die wat wist te winnen deze middag.

Aantal toeschouwers: 136, gezien de slechte weersomstandigheden is dat prima te noemen.

Zaterdag neemt Marum het op tegen SV Tonego, in Luttelgeest, aanvang half 3(en geen 3 uur!) Iedereen is van harte welkom.

Arend van der Meulen.