Marumnello kleurt groen,wit,oranje tot geel/zwart in top!

CVVO 1

2e klasse I

13 april 2019 14:30

Marumnello weer zeer gezellig druk vandaag want er waren weer veel wedstrijden van heel jong tot oudere jeugd. Eerst iets minder drukte maar later is er prima een theater mee te vullen.

Als ik aankom vandaag na een eerste bezoekje aan de kabouters en even kijken bij de JO19 van o.a trainer Simon Neef. Er is veel beleving deze wedstrijd en dat heeft de A1 nodig want Winsum is voetballend nu de bovenliggende partij. Onze multifunctionele clubman,voorzitter,trainer,uithangbord Simon Neef leeft intensief mee. Als de boom hoog is vangt hij veel en makkelijk wind weten we allemaal.

Toch wil ik het een keer noemen terwijl ik weet dat het voor hem niet zo nodig hoeft. Alleen al het feit hoeveel tijd hij in deze mooie club steekt samen met de andere bestuurders dan hoeven we weinig toe te voegen, oftewel als zulke clubliefhebbers er niet zijn kun je niet voetballen. Als de JO19 vervolgens mede door de weer excellent keepende Bas Markus met 1-0 wint is dat vooral voor Simon Neef weer een mooie bekroning in het lopende seizoen. Simon in meerdere opzichten je scoort hoog, zo doorgaan dachten wij met z'n allen.

Om 14.30 uur trappen we af o.l.v scheidsrechter A.Secer.Marum neemt ondanks de toch wel vele blessures het initiatief. Lichtpunt is dat ik donderdag op de training Martijn Kuipers en Edwin van der Molen weer volop zag meetrainen na lange blessures en dat doet Marumnello goed. Hopelijk zijn jullie er gauw weer bij mannen.

Hoor om me heen verrekte kold vandoag en dat is geen onwaarheid maar Marc Oldewarris is goed uit de warming up gekomen want onze immer sleurende en hardwerkende spits scoort in twee keer de 1-0 in de derde minuut van de wedstrijd. Marum heeft het heft in handen tegen CVVO onze gasten uit Lemmer. Er wordt best aardig getikt met de bal maar regelmatig is het laatste balkontakt te matig waardoor het een open potje blijft. Marum draait de deur niet op slot waardoor CVVO hoop houdt op een punt of punten.

Je kunt soms naar een wedstrijd kijken die op en neer golft waar de bal van box naar box gaat maar het laatste tikkie uitblijft en dat is de eerste helft een beetje het geval. Het zaterdagmiddag gevoel op de tribune is er echter niet minder om want de vliegen worden gretig afgevangen. Van Kammen senior, immer een man van de klok, komt drie minuten na aanvang aan maar hij wordt met een weekeditie vol spreuken en kwinkslagen van harte welkom geheten en omarmd. Doe betoalst de Colombia merkt een maat op en we proatn er nooit meer over. van Kammen zwaait al met de koffie euro's!

Colombia time dus, even langs het wedkantoor,even optemperaturen, wel en wee bespreken wat zich in nabij voetballand afspeelt. We horen dat inmiddels toch wel beetje sv Marum Icoon Jaap van der Molen, jawel vader van...,het seizoen bij buurdorp club SVMH afmaakt omdat de trainer daar de combinatie werk/trainer niet meer kon combineren. Schoonzoon Peter heeft weer een trainer, voorwaarde was wel dat kleinzoon Jacco (1 jr.) bij sv Marum komt voetballen!

Goed opnieuw de groene kunstwei in voor de tweede helft om het karwei maar af te maken dachten we. CVVO komt beter uit de box dan de mannen van trainer Mulder want de gelijkmaker ligt er al rap in 1-1 dus. Marum is niet in topvorm vandaag is een conclusie op de tribune maar als de 3 punter maar wordt gepakt is er niks aan de hand. Luciën de Vries maakt zeer verdienstelijk zijn debuut in Marum1, hij speelt nog in de JO19. Ook Ralph Oosterhof en Ton Boezerooij komen binnen de lijnen. Beide zijn nog licht geblesseerd maar er ontstaat wel meer dreiging. Ralph scoort zeer fraai de 2-1 na een mooie aktie. Marum is even los en kort hierna scoort Marc Oldewarris nog fraaier de 3-1. De sneeuw en hagel tergt ons nu wel heel erg rondom het veld, inmiddels geen groene maar een compleet witte Arena zien we. De scheidsrechter vindt het in minuut 86 zelfs nodig dat er een oranje bal op de witte mat moet worden gehanteerd. De wedstrijd was als het weer misschien, minder dan top. Toch kan de Geel/Zwarte vlag gehesen!Wel wil ik even de jarige Haye van der Molen eruit lichten, hij was een voorbeeld vandaag,keihard werkend maar bovenal heel goed spelen samen met Jacob Roelf de Wit.

De driepunter is binnen,volgende week uit naar Hallum alwaar Wyckels de tegenstander zal zijn.

aanvang 14.30 uur.

was getekend,