SC Veenwouden - SV Marum, ruststand 0 -0, eindstand 0 -3, Boezerooij maakt het verschil.

SC Veenwouden 1

2e klasse I

23 februari 2019 14:30

Deze middag viel er in de eerste helft weinig te genieten. Enige speldeprikken van beide kanten konden de toeschouwers niet echt in vervoering brengen. "Dit gaat een puntendeling opleveren", zo sprak menig Marum-supporter in de rust, echter Tom Boezerooij, die de tweede helft inviel, dacht daar heel anders over.

Hij was de eerste helft gepasseerd omdat hij beide trainingen die week had gemist en dan is de (duidelijke) regel van trainer Jan Mulder dat je dan geen volledige wedstrijd speelt. Met Boezerooij in de gelederen speelt het toch wat gemakkelijker en de defensie van Veenwouden was de draad af en toe compleet kwijt. Boezerooij schoot direct na aanvang tweede helft keihard in, waarop de keeper de bal niet klemvast wist te krijgen. In de rebound wist Oldewarris hiervan niet te profiteren en schoot net naast. In de 73ste minuut weet Boezerooij op volle snelheid drie(!) achtervolgende spelers van zich af te schudden en bij het ingaan van strafschopgebied was het wachten wie van de drie de overtreding zou gaan maken. Arjan Haringsma besloot hiertoe, waardoor een strafschop het logische gevolg was. Noel Kailola velde het vonnis 0 - 1. In de 77ste minuut ontvangt Gooitzen de Vries van de thuisploeg een rode kaart. Deze speler meent Boezerooij na een gemene overtreding over de achterlijn te moeten dumpen en acht het noodzakelijk om in het voorbij gaan nog wat fysieke geniepigheden uit te delen. Gelukkig nam de scheidsrechter dit waar en met een verdiende rode kaart moest hij het speelveld verlaten. Dat later de recensist van Veenwouden in zijn verslag meent te moeten melden dat Boezerooij zijn tegenstander in het gezicht zou hebben getrapt, plaatsen we gemalkshalve maar onder de noemer van te ver doorgeschoten "clubliefde." Een ieder die Tom Boezerooij ook maar een beetje kent weet dat hij zich nooit zou verlagen tot dit soort daden. Verwerpelijk was dan ook de reactie van het publiek van Veenwouden toen Tom Boezerooij wederom een aanslag moest incasseren op zijn al bloedende scheenbenen en kermend neerging. Toch boeiend dat publiek daar. Ze kijken naar je met een blik van "wat masto hjirre en wa bisto". Niet erg uitnodigend trouwens, zal wel iets met het land van aap, noot mes te maken hebben of zoiets. In de 90ste minuut volgt dan een fraai staaltje coaching van Jan Mulder. Tot in detail geeft hij door aan Kailola hoe hij de vrije trap, die vlak voor hem genomen wordt, dient te nemen. Een snelle een-twee volgt met Boezerooij, maakt een snelle in-out en trekt de bal voor waarop Dennis Swieringa met zijn fraaie techniek de bal in het net schiet en dus de 0 - 2 laat aantekenen. Ook wordt vlak voor tijd Wesley Dijk zijn debuut gegund. Volgens zijn trainer Simon Neef is deze "de laatste tijd goed bezig en is de invalbeurt een terechte beloning". In de laatste seconden demonstreert Noel Kailola nogmaals zijn voetballend vermogen. Op de rand van het strafschopgebied laat hij  een fantastische pass(split-vision) los op een andere youngster Tom van Kammen, die fantastisch raak schiet; 0 - 3 en ook nog niet eens geflatteerd te noemen. Raspaardjes winnen hier van werkpaarden.

Volgende week is er geen wedstrijd. Leeuwarder Zwaluwen kan Marum echter passeren als het de inhaalwedstrijd tegen Tonego weet te winnen. Een week later, op 9 maart, kan Marum door winst op diezelfde Leeuwarder Zwaluwen de derde plaats weer terugpakken.  De achterstand op koploper BCV is groot 5 punten.

Arend van der Meulen