Wykels Hallum - SV Marum, ruststand 1 - 2, eindstand 3 - 5. Marum blameert zich net niet.

Wykels Hallum 1

2e klasse I

20 april 2019 14:30

Marum wist uit de laatste 8 uitwedstrijden tegen Wykels Hallum slechts 1 keer een wedstrijd winnend af te sluiten en wel in het seizoen 2000/2001, het werd toeneen nipte overwinning: 1 -2, alle andere wedstrijd gingen verloren en moesten de Marumers maar liefst 25 tegentreffers incasseren. Maar Marum staat nu vierde met 47 punten en de Hallumers  laatste met slechts 12 punten, dus dat zou wel eens een "makkie" kunnen worden. Kunnen, ja…………………….

Het was ruim boven de 20 graden en dus weer voor veel supporters met een geel/zwart hart om de reis naar Hallum te maken. De openingsfase was voor Marum: een duidelijk buitenspeldoelpunt en een rakelings naastgeschoten vrije trap deden het visitekaartje van Marum afgeven. Maar Marum ging in het tempo van de gastheren mee en leek in slaap gesust totdat in de 23ste minuut een aanvaller van de gastheren geen duimbreed in de weg werd gelegd en als Noel Kailola dan ook nog eens de rode loper uitlegd dan weet je het wel: droge schuiver 1 - 0 achter in de 23ste minuut. Even later een kans voor de bezoekers het was Haije van der Molen die  echter wild overschoot. Vlak voor rust pakte Marum zijn momentjes. Een corner kwam bij Frank Terpstra terecht die bij de eerste paal de 1 - 1 liet aantekenen en een minuutje later besloot de keeper om de bal tegen Oldewarris aan te schoppen, die hier vervolgens wel raad mee wist; 1 -2 ruststand.

Na de rust leken beide ploegen op het harde slecht bespeelbare veld er weinig zin in te hebben. Ergens ook wel begrijpelijk, ruim over de 20 graden, de competitie loopt op zijn laatst, de frisheid is wat verdwenen, maar dat zijn gegevens waar trainer Jan Mulder lak aan heeft. Nadat in minuut 60 Ralph Oosterhoff en Marc Oldewarris kansen hadden gemist, was de beurt weer aan de thuisploeg.  Jacob de Wit wist in eerste instantie nog redding te brengen, maar de Marum verdediging werd gemakkelijk afgetroeft en was de stand weer gelijk: 2 - 2. Toen Wietse Bremer een minuut later de 3 - 2 wist te maken was het voor Jan Mulder klaar. Nadat Frank Terpstra nog een gele kaart had gepakt wisselde hij 3x; Tom van Kammen,  hij scoorde in minuut 82 de 3 - 3, Lucien de Vries, ook nog eens debuterend, maakte de 3 - 4 en Tom Boezerooij, mooie actie van rechts, liet de 3 - 5  aantekenen. Hoezo een goede hand van wisselen………………….? Jan Mulder drukte hiermee zijn invloed op de wedstrijd waardoor de Marumer met 3 punten het veld konden verlaten, echter geheel verdiend was het niet te noemen, maar daar maalde niemand meer om. 50 punten in totaal, wie had dat bij aanvang durven voorspellen?

Topscorers: Oldewarris: 16, Oosterhoff: 11, Boezerooy: 10, Kailola: 9, Siepelinga: 8

Volgende wedstrijd: 11 mei, thuis tegen Blauw Wit 34, aanvang 14.30 uur, het wordt weer eens tijd voor een overwinning tegen een ploeg uit de top 3.

Arend van der Meulen