Kop is eraf voor Marum 2

ONT 2

Groep 1 29

7 september 2019 12:00

Na vorige week in de dying seconds te hebben gewonnen van het stugge waskemeer 2 nemen de mannen van het vernieuwde technische hart het vandaag op tegen ONT 2. Er zijn enkele mutaties geweest die we u niet willen onthouden.

Hoofdtrainer is sinds dit seizoen Erwin Niezemuller. Na een lange zwerftocht langs de verschillende bvo's in noord Nederland is hij inmiddels weer neergestreken in het pittoreske Marum en gaat hij ervoor om met Marum 2 te presteren.

Als leiders zijn zowel Remco als Sander Rijkee aangesloten, zij zullen hoofdtrainer Niezemuller ondersteunen en zich bezig houden met de randzaken. Het technisch hart wordt gecomplementeerd door Ruud Stomphorst als lid van de feestcommissie.

De selectie is inmiddels weer zo goed als compleet, uit alle windstreken zijn de spelers weer ingevlogen voor een nieuw en hopelijk succesvol seizoen. Alleen Michel Jonker ontbreekt voorlopig nog met een kwetsuur aan zijn enkel, sterkte Michel!

Deze overvolle selectie betekent dat onze zonnegod Daniel Jonker, gisteren teruggekomen uit Griekenland, vandaag gepasseerd is door de trainer.

Om 12.00 begon de wedstrijd onder begeleiding van een stralend zonnetje. Je merkt dat het nog wat zoeken is naar elkaar in de nieuwe formatie maar de jongens hebben er zin in en ook de trainer staat fanatiek coachend langs de lijn. Marum heeft het betere van het spel de eerste helft en in minuut 25 breekt Haije de ban met een lekker afstandsschot waarop de keeper het antwoord schuldig moet blijven.

Aanjager Martijn is sinds dit seizoen ook weer terug in de ploeg en dit is meteen te merken. Het blijft nog even onduidelijk of zijn geschreeuw komt door frustratie of het iets te krappe shirtje maar we zijn blij dat hij er weer bij is.

We schrijven inmiddels minuut 36 als Marum een goeie aanval opzet en Tjallerd aan Haije een niet te missen kans biedt, 2-0. Marum blijft doorgaan en is gretig naar meer goals, vlak voor de rust volgt ook nog de 3-0. Tjallerd legt de bal voor de goal van ONT waarna de verdediger geen andere mogelijkheid zag dan de bal achter zijn eigen keeper werken.

Vrij rap hierna konden de matadoren van vandaag gaan genieten van een bakje thee en konden wij een heerlijke koude tarwesmoothie gaan scoren bij Thea.

De keeper van ONT was aan het begin van de tweede helft duidelijk nog niet helemaal bij de les en leverde de bal in bij Haye die vervolgens kon aantekenen voor een hattrick. Hierna was het verzet definitief gebroken en kon Marum nog enkele fraaie aanvallen op de mat leggen. Noemenswaardig is nog een redding van keeper Snip, met zijn imponerende bosklopper monteursklauwen, die een lastige bal uiterst stijlvol uit de goal wist te ranselen. Uiteindelijk floot de goed leidende scheidsrechter Wensink de wedstrijd bij een 7-0 stand richting de geschiedenisboeken.

De gehele selectie heeft daarna als vanouds afgepilst in de kantine waar het nog lang onrustig bleef.