Marum verliest 2 punten tegen Zuidhorn

Zuidhorn 2

26 oktober 2019 12:00

Voorafgaand aan de wedstrijd met Zuidhorn, bekleedde Marum 2 een gedeelde 1e plek met 10 punten uit 4 wedstrijden samen met PKC 2 en VEV 4. De wedstrijd van vandaag stond onder leiding van de jonge en goed fluitende scheidsrechter Louwrens Tolan.

Vanaf het 1e fluitsignaal nam Marum het initiatief door de bal snel rond te spelen en snel onze spitsen te zoeken. Dit leidde in de eerste minuten al tot de nodige grote kansen. Zowel Chrisje Bron als Ralph Oosterhof konden een één op één met de keeper van Zuidhorn niet verzilveren. Ook een bijna onmisbare kopbal voor open doel en enkele pogingen rond het zestienmetergebied troffen geen doel. De bal, waarmee getraind wordt omdat onze officiële wedstrijdbal (waarmee ook in de Eredivisie wordt gevoetbald) te licht wordt bevonden door de arbiter van dienst, leek er dus maar niet in te willen. Positief punt hieraan is dat slechts een trainingsbal zoek is geraakt bij een poging om een afvallende bal richting vijandig doel te vuren: deze wordt nu nog steeds gezocht in de achtertuin van de familie Bierman.

Even later in de wedstrijd komt een ongeschreven voetbalwet om de hoek kijken. Als je zelf de kansen niet maakt, dan scoort de tegenstander. Het was namelijk Zuidhorn dat in de 28e minuut de eerste treffer op het scorebord liet noteren: een vrije bal aan de zijkant van het veld belandde in het doel na niet doortastend genoeg ingrijpen van de Marumer defensie.

Met nog een kwartier te gaan in de 1e helft bleef Marum opzoek naar een treffer. En deze kwam er na een mooie individuele actie van Ralph Oosterhof die hem met een soort van stift over de keeper wist te wippen. We gaan de rust in met een 1-1 gelijkspel, iets waar de spelers van Marum gezien het spelbeeld zeker niet tevreden over waren.

Na motiverende woorden tijdens de thee bleef het spelbeeld van de eerste helft zich ook in de tweede helft voordoen. Het percentage balbezit voor Marum loopt hoog op en het is wachten op de 2-1 voorsprong. Het positiespel en de aanvallen over de vleugels zorgen voor steeds meer gevaarlijke kansen. Zuidhorn lijkt geen grip meer op de wedstrijd te kunnen krijgen. Echter herhaalt het drama van de eerste helft zich ook in het tweede bedrijf. Marum verliest de bal op het middenveld en met twee engeltjes op de schouders ontloopt een aanvaller van Zuidhorn de buitenspelval, passeert keeper Snip en kan daardoor de bal zo tegen de touwen lopen: 1-2 voor de groenhemden..

Met nog een luttele 8 minuten op de klok en een 1-2 achterstand op het scorebord is het pompen of verzuipen. Vlak voor tijd komt de bal bij invaller Marc Bono in de voeten. Hij draait naar binnen en ziet kans om te schieten. Helaas staat zijn verwoestende rechterbeen aan de verkeerde kant van de bal. Maar waar iedereen een poging met links zou wagen denkt Marc niet na en schiet de bal met een ‘Rabona’ (achter het standbeen langs) via de binnenkant van de paal in de goal. De wedstrijd eindigt in een 2 tegen 2.

Een zuchtje opluchting, maar het is vooral de teleurstelling die overheerst. Marum verliest 2 kostbare punten in de eerste periode. Later die dag stond er nog een teamactiviteit op de planning. Genoeg tijd om de teleurstelling om te zetten in een onvergetelijke avond…

Zaterdag 2 november staat wederom een thuiswedstrijd op het programma, dan komt HFC uit Hoogkerk op bezoek. We hopen u dan weer om 12:00u te zien op Sportpark de Holten!