Marum 4, goed begin maar het einde….

Lycurgus 7

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

6 februari 2016 14:30

Onze laatste wedstrijd was een beetje een deceptie. Alweer verloren van een team vol met tieners. Overigens wel terecht. We gaven de wedstrijd zelf weg door in een kwartier tijd 3 treffers te incasseren. Dat moet eruit!

Enfin, een nieuw jaar met weer nieuwe kansen. Qua selectie geen problemen. We hadden er weer zin in om weer eens wat te gaan doen. 13 man op papier met als klapper de virtuele koploper op bezoek, Lycurgus 7. Een team met veel punten, veel doelpunten voor en heel erg weinig tegen. Ik geloof minder als 1 doelpunt per wedstrijd tegen. Een schone taak om daar es wat verandering in te brengen op een winderig en matig veld in Marum.

Allereerst maar eens naar de opstelling.

Bert

Jorn Mark Floris Klaas
(Anco (Aalt)
Gert
Anco Erwin B.
(Afram) Arnold
Auke Marius

Onder de leiding van de na later blijkend uitstekend fluitende Nico Kort mochten we wederom de competitie hervatten, voor het zoveelste jaar. De intentie was om net als tegen nummer 2 Helpman af te wachten en lekker in de kont te gaan hangen. Daar zijn we goed in namelijk! Eigenlijk was de eerste helft een middenveld gevecht, wel in de goede zin van het woord. Heel sportief en met wederzijds respect. Dat hebben we dit seizoen met andere ploegen ook wel eens anders gezien.

Door onze hechte defensie kwam Lycurgus er niet doorheen en had Bert een paar afstands speldenprikken te verwerken gekregen. Niets om ons zorgen over te maken. Er moet wel gezegd dat Lycurgus de bovenhand had. Of anders gezegd dat wij hun het initiatief lieten. Het is maar hoe je het bekijkt.

Wij hadden daar tegenover staan een paar kleine kansjes voor Auke en Marius maar meer eigenlijk ook niet. Wel werden we even verwarmd door een verschrikkelijke panna van onze holbewoner Erwin. Zijn dag was weer goed. 0-0 en we konden opwarmen met een bakkie.

Gelukkig geen lange speech in de rust. Was ook absoluut niet nodig want we hadden alles in eigen hand. Niks weg gegeven. Jorn en Erwin hadden 200 meter verderop nog verplichtingen voor het bedrijven toernooi in de zaal. Anco en Afram mochten gaan invallen.

Tweede helft en man wat is het dan weer koud als je weer naar buiten moet. Maar onze tegenstander dwong ons om weer wat te gaan doen waardoor we het ook snel weer waren vergeten. In tegenstelling tot de 1e helft voetbalden we nu wat meer van onze eigen doel. En als een sluipmoordenaar schoven we stilletjes wat meer op de helft van de tegenstander. Na een minuut of 10 na rust kregen we ook wat kansjes. Kort daarna een ijverige Arnold die half vallend het 5 meter gebied wist te penetreren. Scheids Kort had de fluit al in de mond voor een penalty maar wachtte heel goed voordeel af. En dat was maar goed ook. Arnold trok hard voor en Auke had de bal voor het inpissen met de 1-0 als gevolg. Blijdschap alom voor deze super aanval.

Lycurgus was een beetje van slag en er werd gepraat over direct 1 op 1 spelen over en weer. Ze bleven eerst maar bij het oude. Maar de nummer 10 van Lycurgus maakt de discussie overbodig. Met een handige beweging ontdeed hij zich van Floris en ramde de bal snoeihard langs onze sluitpost Bert. Onhoudbaar. Nog niks aan de hand tegen de virtuele koploper met een 1-1 op het scorebord. Nog geen 5 minuten later was de stand ineens omgedraaid 1-2. Een schot van Lycurgus werd via de hak van Klaas gepromoveerd tot deze tussenstand. Bert was kansloos want hij lag al in de andere hoek. Vette pech voor ons!

Eigenlijk was het de nekslag want we gingen wel op zoek naar de gelijkmaker maar konden geen vuist maken. Een compleet verkeerd schot van Marius belande nog wel bij Auke in de voeten maar die kon er niks meer mee. Daarna werd het nog 1-3 en 1-4 voor Lycurgus omdat de ruimtes te groot werden. Als 40+ team nekt dat je tegen een zeg maar 25- team. Scheidsrechter Nico Kort hield het ook Kort na overleg met beide ploegen en telde dan ook geen blessuretijd bij.

Een verliespartij waar we wel vrede mee kunnen hebben, Lycurgus was de betere ploeg vandaag al moet ik wel zeggen dat we ondanks maar 1 training we een puike pot op de mat hebben gelegd. Er werd gewerkt en bij vlagen goed gevoetbald ondanks het matige veld. Toch hadden we het na de 1-0 anders moeten aanpakken door professioneel het duel op slot te gooien. Lelijk dat wel maar 3 punten pakken tegen een virtuele koploper zou wel lekker zijn geweest! Een geflatteerde eindstand, dat wil ik er nog wel aan toevoegen.

Volgende week nieuwe kansen tegen GVAV Rapiditas. Gelukkig weer zo’n jonge ploeg.

De Zwarte Parel

MVP Lycurgus : Het collectief

Scoreverloop :
55’ 1-0 Auke van der Vlugt (Arnold)

Statistieken na 11 gespeelde wedstrijden (met een complete update):

Torschützenkönig :
1. Auke van der Vlugt 8x (+1)
2. Marius Hattu 4x
3. Bert Stouwie 3x
4. Arnold Boekema 3x
5. Jacco Strik 3x
6. Thomas Wensink 1x (+1, Stadspark)