Marumnello ziet perspectief voor uitwedstrijd in Sintjohannesga tegen De Wite Peal!!

DWP 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse b. pk1 3B - pk2 3A nacompetitie

21 mei 2016 14:30

Noppers, H.

Het seizoenseinde nadert met rasse schreden maar ondanks dit bruist Marumnello nog steeds waar de laatste competitie wedstrijden worden afgewerkt. Een vol programma met leuke wedstrijden waar eigenlijk een paar punten meer hadden kunnen worden binnengeharkt eigenlijk. We speelden dit weekend 22 wedstrijden waarin we 28 punten binnenhaalden van de te behalen 66. Uitzonderingen misschien wel Marum 1 maar wederom de dames van Marum 1 die met 3-0 weer een driepunter toevoegden aan hun totaal en nu mooi de derde plaats innemen op de ranglijst.

Team van de dag is vandaag met verve onze prachtige F3. We stappen begrijpt U over naar onze jeugd en wel de prille toekomst van onze club de mooie F3 van shirt sponsor Prolyte Group van Kader Teddy ten Have en Jinke Jongsma. Trainer van de F3 is duzendpoot Gert Groefsema.  1-2 winst op Lewenborg was genoeg in de laatste wedstrijd om op de kar door het dorp te mogen met de beker met de grote oren.Halve competitie van 10 wedstrijden,8x winst 1x gelijk en 1x verlies 37 doelpunten voor en 11 tegen, geweldig. F3 namens de hele vereniging van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap.

We zijn s'middags bij de B1 geweest voor hun wedstrijd tegen Blauw wit 34.Thuis met 0-1 verloren en nu op de synthetische met rubber korrels doordrenkte deken in Leeuwarden de tweede en beslissende partij. Het wordt een leuke eerste helft in Leeuwarden waar beide ploegen weinig voor elkaar onderdoen waar uiteindelijk een 1-0 op het bord staat als we aan een Frysk bakje gean.Er moet wel wat gebeuren maar we zijn het eens het kan nog steeds alle kanten op want Marum B1 voetbalt best aardig.Wat alleen een beetje opvalt is dat de mannen die normaal gesproken de kar trekken in dit team het een beetje laten afweten.Op de tribune voor ons hoor ik,hij blijkt de vader van keeper Bas te zijn,hij slaapt de hele week minder zo is hij ermee bezig.Mooi om te horen toch wel dat die beleving toch zo nadrukkelijk aanwezig is. Bas keept een berewedstrijd durf ik te stellen,als je dit door blijft trekken staan er voor jou nog veel mooie voetbalminuten aan te komen. Vraag me toch ook af hoe de voorbereiding is geweest naar deze wedstrijd toe van het team!Zijn ze overgeconcentreerd of is het iets anders!

De tweede helft gaat los en Marum B1 helemaal want na 9 minuten is de stand veranderd in 1-2 door mooie doelpunten van Peter Radema op aangeven van de bij vlagen geniale Eward Ottema en een mooi aktie schot van Tom van Kammen.
We gaan ervoor zitten want nu is het doorduwen en afmaken. Echter het loopt niet lekker, het veld lijkt stroperig,de mannen van trainer Eddy Tjalsma zijn regelmatig min of meer in gevecht met de bal. Dit zijn van die wedstrijden die worden bepaald door de wedstrijdspanning die erop zit want dit gaat echt ergens om. Het wordt bijna in het juichmoment al weer gelijk, 2-2 dus, en de koppie's staan niet omhoog maar regelmatig omlaag en dan denk je waarom! Je bent voetballend beslist even goed zo niet beter.Even later door misschien wel je beste voetballer lijd je onnodig balverlies op het middenveld die niet meeverdedigd vervolgens maar wat wel veranderd in je nekslag want het is nu 3-2 en psychologisch is dit een vervelende stand op dit tijdstip in de wedstrijd.
We geloven er niet meer in helaas, het wordt nog 4-2 en geen feestje voor onze B1. Mannen in het leven leer je iedere dag zo ook vandaag moet je meenemen.Als je kansloos verliest is het niet anders, tegen deze ploeg verlies je onnodig is onze mening want voetballend zijn jullie beter dan deze ploeg. Doch soms moet je zakelijk vanuit de basis voetballen in combinatie met hard werken en dat was er vandaag beslist niet maar heb je uiteindelijk wel in eigen hand.

De volgende wedstrijd met dit karakter pakken jullie iets anders aan en dan win je hem zul je zien.Toch zijn we zeker samen eens dat jullie ondanks deze wedstrijd een geweldig seizoen hebben gehad in de hoofdklasse en dat verdient een enorm compliment voor jullie allemaal.

Marum 1 speelt zijn eerste promotie wedstrijd naar de tweede klasse tegen DWP oftwel De Wite Peal uit Sintjohannesga die een periode heeft gepakt in de derde klasse A. DWP is wederom een Friese ploeg die speelt met een karakter van nait soesn moar broesn weten we. De info heb ik deze ronde van een aantal liefhebbers die er ieder wedstrijd zijn omdat ik er zelf niet bij kon zijn vandaar ook een compact verslagje.

De eerste helft pakt Marum zoals bijna alle wedstrijden het initiatief maar maakt hem niet af.De wet van jij niet dan ik wel zien we ook vandaag een schot van DWP van Anton Holtrop verdwijnt achter doelman Mechiel van Valen en 0-1 wordt Columbia time stand.
De tweede helft staat een goed voetballend Marum op en door een fraaie aktie van Marc Oldewarris, hij groeit iedere week hoor ik steeds meer,wordt het 1-1.

DWP blijft er ook voor gaan scoort nog een keer maar het blijkt buitenspel te zijn dus geen 1-2. In de omschakeling zet Marum er zoveel druk op dat de bal door een eigen speler, Rudolf Top, in het doel van DWP verdwijnt en dan staat er ineens 2-1 op het bord. Het blijft een open wedstrijd in Sintjohannesga lijkt me met deze stand temeer daar DWP heel duidelijk op hun site zegt dat ze het recht gaan zetten dinsdag a.s.

Dinsdag in Sintjohannesga, DWP-sv Marum. Aanvang 19.00 uur.

U hoort weer van mij,

Was getekend,