Marum - HFC 15

24 september 2016 14:30

Brinkhuizen, B.

Marum- HFC'15, eindstand 1 - 2

Marum verliest ongeslagen status.

Op een zonovergoten sportpark De Holten gingen we er eens goed voor zitten. Hadden de Suikerdorpbewoners vorige week niet met maar liefst  0 - 5 verloren? Welliswaar moest hun keeper er met rood al vroeg af, maar toch……..

De eerste helft liet zich kenmerken door een beter voetballend Marum en was dan ook de bovenliggende partij, echter de Hoogkerkers wisten met hun aanvallen meer gevaar te stichten dan de thuisploeg. Het spel ging op en neer, de beide teams toonden een prima inzet. De wedstrijd kreeg echter een rommelig karakter door de vele fouten die werden gemaakt. Spelers konden elkaar soms moelijk vinden. Uiteraard speelde mee dat Tom Boezerooy niet mee kon doen. In de wedstrijden die tot nu te gespeeld waren moest hij vele aanslagen op zijn lichaam verwerken en gelukkig lukt het hem telkens weer om het veld verticaal te verlaten, echter in een onschuldig zaalvoetbalwedstrijdje wist een doelpaal hem dusdanig geblesseerd te krijgen dat deelname deze middag niet mogelijk was. Een aderlating dus. Marum kreeg de eerst helf een aantal kansen waarvan er wel een aantal van in hadden gekund, echter het was Hoogkerk die na een kwartier de 0-1 op het scorebord liet aantekenen. Een lange bal vanaf het middenveld, keeper Beimers die twijfelde bij het uitkomen, lichamen die tegen elkaar klapten en een bal die goed viel voor Sadjad Sheykhi van Hoogkerk en de achterstand was een feit. Vlak voor de rust kwam Edwin van der Molen van achteren met gestrekt been in op zijn tegenstander, duidelijk geen intentie om zijn tegenspelers te verwonden, maar de scheidsrechter was onverbiddelijk: ROOD! Net voor de rust dus met 10 man verder, een 0-1 achterstand, dit wordt een moeilijk verhaal zo was iedereen het er wel over eens. Strakke gezichten dus in de kantine en wellicht ook in de kleedkamer.

De tweede helft opende Marum weer met grote inzet en hoe zou het zijn gelopen als halverwege de tweede helft Daniel Laturiuw binnen de elf meter de 1-1 had gemaakt. Er was dan wellicht genoeg tijd geweest om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Marum wist zich met 10 tegen elf man nog steeds de bovenliggende partij. Daan Assink werd op het middenveld geposteerd om aanvallend meer druk te geven en dit resulteerde ook in enkele mogelijkheden, maar de 1-1 viel maar niet en dan ga je toch wat vaker op de klok kijken, totdat in de 86ste minuut Marum een vrije trap mocht nemen. Daan Assink wist de bal perfect op het hoofd te leggen van Marc Oldewarris, 1-1. Gelukkig nog een puntje zou je denken. Door een jeugdig elan wist Marum dit ene punt niet over de streep te trekken. In de 90ste minuut kregen de geelhemden een vrije trap op een kansrijke positie. Alle spelers wilden blijkbaar de winnende treffer wel maken in de laatste minuut. Voorzitter Simon Neef schreeuwde nog van de zijkant; "niet iedereen naar voren"! Dit was tegen dovemansoren gezegd, de bal werd vanuit de Hoogkerkdefensie weggewerkt en met een dodelijk tegenaanval met snijdende passen, werd de Marum-keeper voor de tweede keer gepasseerd: 1-2. Een enorme tegenvaller, een hele helft voetballen met 10 man en dan het veld moeten verlaten met 0 punten en weg koppositie.

Soms speel je op rood, soms op zwart, de ene keer valt het balletje goed, de andere keer niet. Waarom lukt het de ene keer wel en de andere niet? Had Marum het ene puntje moeten koesteren en niet meer moeten gokken op drie punten? Tsja, ja, achteraf……………

Volgende week: Marum - Loppersum, aanvang half 3, inzet: de koppositie. Er zijn nog kaarten……………..