Derby van het Westerkwartier, nu met winst voor Marum: 0 - 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

5 november 2016 14:30

Zwart, W.

In een wedstrijd met weinig hoogtepunten wist Marum eindelijk weer eens een driepunter over de streep te trekken. Marum pakte, zoals altijd overigens, de zaken energiek op en zette Grijpskerk met de rug tegen de muur. De ene aanval na de andere volgde op het doel van de thuisploeg. In de 12 minuut besloot Jordy Swieringa, na een corner van Daan Assink, de bal in 1 keer op de pantoffel te nemen, maar verdween hoog over het doel richting Grootegast. Marum controleerde de wedstrijd en het wachten was op een voorsprong, die op dat miment ook nog verdiend zou zijn geweest. Nadat in de 23ste minuut een goede kans verloren ging doordat de scheidsrechter floot voor onterecht buitenspel, was het in de 27ste minuut raak. Na een prachtig genomen corner van Assink wist Jordy Swieringa de 0 - 1 op het scorebord te toveren. Boven alles en iedereen uitspringend kopte hij de bal beheerst tegen de touwen. In de 36ste minuut wist Grijpskerk hun eerste kans te creeren, maar keeper Breimers, die de rest van de wedstrijd niet in de problemen zou komen, greep goed in.

De tweede helft was een kopie van de eerste. Grijpskerk was niet in staat om maar enige potten te breken en voor Marum was het simpel tegenhouden. Direct in de tweede minuut kreeg Kuipers een grote mogelijkheid, maar deze kans werd jammerlijk gemist. Op deze manier bleef het toch nog spannend. In de 84ste minuut schoot Jorrit Jonkman(gewisseld voor Frank Terpstra) snoeihard op het doel van Grijpskerk, maar de keeper wist knap redding te brengen. Vlak voor het eindsignaal meende Jordy Swieringa de scheidsrechter te moeten "coachen" en leverde een vrije trap voor de roodhemden op, dit op een kansrijke positie. Gelukkig wist Grijpskerk niet de gelijkmaker te produceren en floot de scheidsrechter niet lang hierna de wedstrijd naar het verleden.

Volgende week: 14.30 uur, Marum - ONR, er zijn nog kaarten………………………