Stadspark krijgt voetballes van Marum

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

26 november 2016 19:30

Kraan, M.D.

Op deze koude(5,5 Celsius) avond moesten de provinciaaltjes het opnemen tegen de hoofdstedelingen en wel 's avonds om 19.30 uur en dus geen sprake van een waterig zonnetje, integendeel, een miezerig motregentje hield ons gezelschap, brrrr clubliefde vergt soms veel. Geen verloting, geen entreegeld, ach ja, begin in Groningen een voetbalclub en het financiele deel wordt wel door het grote huis aan de Grote Markt geregeld. En als je besluit te fuseren krijg je ook nog een mooie bonus in de vorm van een clubhuis etc. etc. De gewijzigde aanvangstijd leverde niet bepaald meer toeschouwers op. Wat aangeschoten spelers in het clubhuis en 9  Hoofdstedelijke toeschouwers , de overige liefhebbers, dus ver in de meerderheid, kwamen uit Marum. Van beide kanten werd  er in hoog tempo begonnen en werd  er hard gewerkt voor een goed resultaat. In de 6de minuut resulteerde dit in een corner die kort genomen werd. Boezerooij had het vizier op scherp en de 0-1 was een feit. Dit vond al plaats in minuut 6, dus dit kon wel eens leuk worden.Tot aan de 32ste minuut was het spel van beide ploegen slordig te noemen en speelde zich hoofdzakelijk af op het middenveld. Beide ploegen wisten geen echte kansen te creeren, waarbij  Marum echter wel de bovenliggende partij was. Martijn Kuiper schoot weer eens dusdanig hard op de goal waardoor de keeper het leer niet onder controle kon krijgen. Jeroen Boekema wilde dit presentje wel uitpakken en was er als de kippen bij om de 0-2 te maken. Net voor de rust mocht Daan Assink, net buiten het strafschopgebied, een vrije trap nemen. Deze ging helaas hoog over, waarna de scheidsrechter de rust aankondigde. In het clubhuis even wat gedronken en waar kunnen nemen dat onze FCG met 0-2 voorstond. We waren nog niet de trap af of er werd een doelpunt van de Stadsparkbewoners afgekeurd. Marum nam de aanval over en het was Marc Oldewarris die na balverlies de bal terug wist te veroveren, het overzicht behield en de bal gunde aan Martijn Kuiper 0-3. De wedstrijd was daarmee ook gespeeld. Kuiper had kort hierna ook zijn tweede op de schoen, maar na een prima voorzet van Tom B. verdween de bal richting het Gasuniegebouw, waar hij op de twaalfde verdieping werd teruggevonden.  De ene aanval na der andere van Marum rolde op het doel van de gastheren af. Tom Boezerooij ging alleen op de keeper af en schoot snoeihard op zijn lichaam, vervolgens kwam de bal terecht bij Jeroen Boekema die de bal tegen een speler die op de doellijn wist te schieten, waarna de bal in handen van de keeper verdween. Hierna weer een aanval en ook nu schoot Tom weer keihard op de keeper, terwijl hij beter had kunnen afgeven aan de vrijstaande, net ingevallen, Jorrit Jonkman. In de 57ste minuut liet Boezerooij wederom zijn hielen zien en wist zijn tegenstander af te schudden. 3 maal is scheepsrecht moet hij gedacht hebben en gaf keurig af op Jorrit Jonkman, die de bal simpel kon binnen lopen. Marum deed met de tegenstander wat het wilde en Daan Assink besloot om maar eens, als een ware veldheer op krijgstocht, het veld over te steken en Boezerooij een niet te missen kans bood. Echter hij schoot hoog over en ook deze bal verdween op de twaalfde verdieping. Minuut 86: Dennis Swieringa schoot in kansrijke positie tegen de keeper op; minuut 87: Tom B. weet een levensgrote kans niet te verzilveren; minuut 88: Kino Elias heeft een vrije schietkans, hij weet de bal echter niet tussen de palen te krijgen en gaat dus naast; minuut 89: een vrije kopkans is aan Martijn Kuiper niet besteed. Minuut 90: Tom Boezerooij krult van afstand op prachtige wijze de bal in de rechter bovenhoek; 0-5.

De terugreis verliep hierdoor uiterst prettig. Op de radio was te horen dat FC Groningen met 0-4 van PEC Zwolle had gewonnen, Hurry Up door was in de handbal-europacup, Donar had gewonnen van Leeuwarden en ook de volleyballers waren aan de goede zijde van de score gebleven. Soms zit alles mee, echter vanavond dwong Marum het succes af door keihard te werken en steeds minder slordig te spelen. Dit levert ook nog eens een fraai kijkspel op en dat ik ook mooi meegenomen. Als alle kansen waren benut dan…………………..Tja, het is ook nooit goed.

Volgende week om half 3: Marum - Niekerk, er zijn nog kaarten…………

Arend van der Meulen