Marum in de flow: 4 - 1 overwinning op Niekerk

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

3 december 2016 14:30

Lania, G.J.

Onder een stralend herfstzonnetje moest Marum het opnemen tegen Niekerk, de rode lantaarndrager. Marum nam direct het heft in handen en zette de tegenstander met de rug tegen de muur. De roodhemden leken naar Marum te zijn gekomen voor 1 puntje en bleven met zijn allen massaal achter de bal spelen, om van daaruit wellicht op de counter gevaar te kunnen stichten. Hier is weinig terecht van gekomen want de eerste aanval op het doel van Marum vond pas in de 38ste(!) minuut plaats. Marum had toen al ruim voor kunnen staan indien de voorwaartsen het vizier iets scherper hadden gesteld. In de 8ste minuut schoot Martijn Kuiper vanuit de draai op de paal en ook een handvol andere kansen konden niet worden verzilverd. In de 40ste minuut zetten Marc Oldewarris de bal prachtig voor. Echter bleek het geen voorzet te zijn maar een gericht schot(?), dat fraai over de keeper in het zijnet terecht kwam, in de goede kant van het zijnet wel te verstaan. 1-0 voor Marum op een mooi moment zo vlak voor de rust. De laatste 5 minuten van de eerste helft regende het nog kansen voor de thuisploeg. Het bleef echter 1 - 0.

De tweede helft liet Marum de teugels wat vieren, waardoor Niekerk wat meer in de wedstrijd leek te kunnen komen. Hierdoor ontstond meer ruimte voor de Marum-aanvallers en het was dan ook Tom - "Usain" - B. die op volle snelheid een prachtige loopactie af wist te maken en de 2 - 0 liet aantekenen. In de 25ste minuut kwam Daniel Laturiuw prachtig door met een aktie op de achterlijn, waar hij drie tegenstanders moeiteloos passeerde en goed oog had voor de vrijstaande man die echter niet raak wist te mikken. Marum kreeg kans op kans, echter de bal wilde er maar niet in. In de 30ste minuut zette "Boez" de bal voor en Martijn Kuiper leek de bal makkelijk in open doel te kunnen tikken, maar wist het leder niet goed te raken, waardoor een zeker lijkend doelpunt getransformeerd werd tot een gemiste kans. Zelfs Jules de Korte…………. Na deze aanval mocht Niekerk een vrije trap nemen, net buiten het strafschopgebied van Marum. Wist keeper Beimers de bal in eerste instantie nog te keren, in tweede instantie lag de bal wel achter hem en kwam de tot dan toe kansloze formatie uit Niekerk zowaar terug tot 2-1. Het zal toch niet…..? Het was Tom Boerzerooij die de tegenstander uit zijn lijden verloste en de 3-1 aantekende. Hij sneed samen met Oldewarris door de rammelende defensie en bleef goed kijken naar zijn medespeler. Hierdoor wist de tegenstander even niet meer wat te doen en voor deze er erg in had lag de bal binnen. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. In de slotminuut besloot uitblinker Oldewarris op avontuur te gaan en scoorde op fraaie wijze de 4-1, hierdoor kreeg de score nog een draaglijk aanzien en konden er weer drie punten bijgeschreven worden. Volgende week dient er afgereisd te worden naar de toendra's in Noord-Groningen, daar waar ijzige winden en aardbevingen vrij spel hebben, om de strijd aan te gaan om plaats 2. Marum hoopt in de flow te kunnen blijven waar het nu in zit en lijkt klaar te zijn voor deze clash.

Volgende week 10 december: Noordwolde - Marum, aanvang 14.30 uur, er zijn nog kaarten……………

Arend van der Meulen