Marum - De Pelikanen

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

11 februari 2017 14:30

Huizinga, B.

Het idee van de KNVB om later met de competitie te beginnen in het voorjaar om zo te kunnen profiteren van beter weer, zal na afgelopen zaterdag in Marum absoluut bijval krijgen. Een koude wind teisterde het fraai kunstgrasveld, waardoor het meerendeel van de bezoekers het niet tot het einde wist vol te houden en de voorkeur gaf aan de beschutting van de fraaie warme kantine.

Het was een spel tussen kat en muis, waarij de spanning al spoedig uit de wedstrijd verdween. Na 5 minuten kreeg Marum een penalty, dit na een overtreding op Tom Boezerooij, die prima en hard werd ingeschoten door de vaste nemer: Daan Assink. De keeper van de bezoekers was de absolute uitblinker. In 3 minuten wist hij, in 1 op 1 situatie's,  inzetten te keren van Boezerooy, Oldewarris en Jordy Swieringa. Maar toen een verdediger van de gasten meenden met de bal te moeten gaan lopen was Marc Oldewarris er als de kippen bij. Met de armen in de "scorpioen"stand, wist hij vlak voor de rust de 2 - 0 te maken. "Ik dacht de wind mee, laat ik het eens proberen" zo zei de schutter in de rust. In de 54ste minuut wist Tom Boezerooij de 3 - 0 te maken en was de wedstrijd gespeeld. De 3 - 1 was slechts voor de statistieken. Wellicht had er iets steviger ingegrepen kunnen worden, maar bij een gevoelstemperatuur van - 10 graden Celsius valt het niet altijd mee. De sleutel op het verdedigende slot was deze middag verder in veilige handen van de Swieringa-brothers.

Volgende week: HFC 15 - Marum, Let op: aanvang 15.00 uur. Er zijn nog kaarten…………………..