Appingedam - Marum, eindstand 1 - 2

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 april 2017 14:30

Moed, K.

De nummer 1 tegen de nummer laatst. Zouden de bezoekers weer eens uit de slof schieten en een klinkende overwinning behalen? Nee, het werd een wedstrijd waarbij er bij Marum maar weinig lukte en de tegenstander gewoon niet beter kon. Een te laag tempo speelde de Appingedammers in de kaart, maar wisten hier niet goed mee om te gaan.

Het was Appingedam dat de eerste kans kreeg, met in de 29ste(!) minuut pas het eerste wapenfeit van Marum, Martijn Kuiper knalde keihard op de paal. Een paar minuten later leverde een strakke corner van Assink een kans op voor Oldewarris, hij wist echter de bal niet tegen het net te krijgen. In de 38ste minuut zette Appingedam een aanval op, waarbij iets wat leek op een schot, of was het een voorzet, de bal pardoes  boven op de lat viel. In de 42ste minuut kwam Marijn Kuiper door op links, maar zijn voorzet werd door 2 instormende Marumers gemist. Hierna weer een kans voor Appingedam, maar ook dit leverde niets op. In de 43ste minuut de lange bal op Boezerooij, die net voor de rust de 0 - 1 weet te maken. In de 50ste minuut een verkeerde terugspeelbal van Appingedam die door Tom Boezerooij werd opgepikt, de 0 - 2 lag op zijn schoen, echter ook deze bal ging hoog over. In de 69ste minuut een vrije trap van Kuiper die door  Dennis Swieringa wordt binnengewerkt 0 - 2, de wedstrijd lijkt gespeeld. In de 82ste minuut weet de linksachter van Appingedam met een schot van minstens 30 meter de keeper van Marum te passeren 1 - 2. Een wereldgoal. In de slotfase ging geheel Appingedam naar voren, inclusief de keeper om nog te proberen de gelijkmaker te produceren en op deze wijze het degradatiespook op afstand te houden.

De eindstand bleef echter 1 -2. Een weinig boeiende wedstrijd in een te laag tempo uitgevoerd, De linies bij Marum speelden te ver uit elkaar en dit werkte slordigheden in de hand. De drie punten gingen mee naar Marum en daar was het om te doen.

Volgende wedstrijd, 22 april ONR - Marum, aanvang: 14.30 uur, er zijn nog kaarten……….

Arend van der Meulen