Zakelijk overwinning Marum onder 9: 4 -1 winst.

Marum JO9-1

SJO Jong Harkema JO9-1

26 november 2016 10:15

Klaas Vogelzang

Na de topwedstrijd van vorige week tegen mede-koploper Feanstars, welke een bloedstollend verloop kende, waren de verwachtingen weer hoog gespannen. Dat het niet elke week feest kan zijn bleek ook nu weer. Marum spande zich niet bovenmatig in en won in een zakelijke wedstrijd met 4-1, tegen SJO Jong Harkema. De 1-0 viel al snel en werd gemaakt door de razendsnelle rechtsbuiten Noud Koenes. De wedstrijd werd eigenlijk al in het slot gegooid door Tijmen Theusink die op fraaie wijze de 2-0 wist te maken door een bekeken boogbal over de keeper. Harkema kwam in het hele verhaal niet voor en was niet in staat om echt mee te voetballen. Wellicht speelde dit een rol bij SV Marum, want het spelpeil viel te ver terug. Veel balverlies en slordigheden leverde een rommelige wedstrijd op die bij lange na niet het niveau van de wedstrijd van een week eerder wist te benaderen. Sander Aalders drukte de 3-0 nog af en gerust werd er met 4-0, wederom door Tijmen Theusink, na een fraaie assist van Tom van der Meulen. De tweede helft gebeurde er weinig meer; Marum hoefde niet zonodig en Harkema wist er maar weinig tegenover te stellen. Wel bleven de Friezen het proberen en dit resulteerde uiteindelijk in de 4-1 eindstand. Koppositie werd gehandhaafd, op naar de volgende wedstrijd.

Arend van der Meulen