ONT - Marum, eindstand 0 - 0

ONT 1

Mannen, 1, 2e klasse I

28 oktober 2017 14:30

Er waren toeschouwers die een alleraardigste wedstrijd hadden gezien, werklust en inzet, voetballen met het hart, kortom voetbal zoals voetbal gespeeld dient te worden. Er waren echter ook toeschouwers die spraken van "hots, knots, begonia"(vrij naar F. Korbach) - voetbal, welliswaar met Marum in een technische hoofdrol, maar daar was ook alles mee gezegd.

Wat ontbrak bij Marum was iemand die het team op sleeptouw weet te nemen, vooral, zoals tegen ONT, er gebikkeld moet worden. Trainer Jan Mulder moest verbaal  teveel aan de bak . Er zou meer initiatief uit de groep  moeten komen zodat hij het op dit punt het wat rustiger zou kunnen krijgen. Een item voor de bepalende spelers denk ik. Beide teams begonnen afwachtend, ONT op basis van wilskracht, Marum op basis van een technisch surplus. Echter de ideale ploeg kent een mix hiervan. Natuurlijk,  1 bal tussen de palen gemikt in 1 helft is niet iets om enthousiast van te worden, echter moeten we niet wat meer naar beneden- in plaats van naar boven kijken? O, ja, ONT wist de eerste helft ook 1 keer gevaarlijk te zijn en daarmee is alles wel verteld over deze eerste helft.

De tweede helft begon veelbelovend. Joerie Schuiling, goed aangespeeld door Marc Oldewarris, schoot in de 51ste minuut de bal laag over de grond in de rechterhoek. De keeper echter wist ternauwernood redding te brengen. In minuut 29 een gevaarlijke kopbal van ONT, die er ook zo maar in had kunnen gaan. In minuut 54 krijgt Marum drie schietkansen op rij, echter een melee van spelers voorkomt een treffer. In de 74ste minuut redt de keeper het ene puntje voor Marum door met een katachtig reactie redding te brengen. In de slotfase wordt Jeroen Boekema nog teruggefloten omdat hij schijnbaar een overtreding had begaan. Luttele momenten later fluit de scheidsrechter de wedstrijd naar het einde.

Marum staat op een verdienstelijke 5de plaats op slechts 3 punten achterstand van de koploper. Wellicht doet Marum a.s. zaterdag goede zaken door Stiens S.C. te verslaan? In seizoen 15/16 werd er 2 keer in Marum verloren met 1 - 2, tijd om de spreekwoordelijke bordjes te verhangen….. toch?

Zaterdag  4 november a.s., Marum - Stiens S.C., aanvang 14.30 uur, er zijn nog kaarten…………..

Arend van der Meulen