Stiens brengt Marum ondanks it sel heve geen punten wel kaarten!!

S.C. Stiens 1

Mannen, 1, 2e klasse I

10 maart 2018 14:30

Het verslag komt deze wedstrijd niet uit de pen van de U alom bekende liefhebber Arend van der Meulen maar ondergetekende. Arend is geveld door de griep uitlopend naar een longontsteking en dus helaas niet van de partij, Arend beterschap en snel weer in de pen lijkt ons.

Vandaag uit naar Stiens een goeie maar bovenal altijd lastige tegenstander voor sv Marum, een angstgegner noemen ze dit ook wel. Analyse in de auto even ons Fries oefenen,nou we gingen als een kliester dat zit goed hopelijk de pot ook.

Ook weten we dat de mouwen vandaag ver omhoog zullen moeten voor de punten. Als we sec naar de punten kijken dan is de score laag zo door de jaren heen tegen Stiens vaak was het mouwen effect in het nadeel van de mannen van Jan Mulder maar als je dat weet wat doe je dan!

Ik zeg huldig het standpunt it sel heve deze wedstrijd oftewel als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan. Mooi is als we het mooie complex 't Gryn binnenlopen dat we weer veel supporters zien van de sv Marum. Opa en Oma Braldts van Martijn Kuiper, super is mijn mening dat U er altijd uit en thuis bij bent. Edwin van der Molen helaas nog geblesseerd had heel leuk nieuws want Jacco Jaap is geboren. Zus Sanne en haar vriend Peter, van harte gefeliciteerd namens geheel sv Marum, zijn de trotse ouders van deze toekomstige sv Marum topper. Van der MolenxKoster is 100% voetbal naar mijn bescheiden mening.

We trappen af op een iets minder lekker veld,niet vlak,sjompig van de vette klei maar dat is voor iedereen hetzelfde. Marum deelt het eerste speldenprikje uit door Dennis Swieringa maar daar blijft het bij het eerste kwartier. Stiens neemt volledig de regie in handen, wint meer duels is feller en is duidelijk de baas. Keeper Bouma houdt ons in de race aanvankelijk met een paar reddingen maar moet in de vijfde minuut al capituleren, Wilco de Haan maakt 1-0. Stiens blijft de overhand houden, Marum heeft er geen vat op. Jeroen Boekema speelt een op inzet goeie pot, gaat tot het randje en probeert wat los te maken in de ploeg. Hij pakt geel, ik weet fluiten is moeilijk, ik had geen geel gegeven maar soms heb je pech. Toch draait het nu en Marum neemt initiatief en creeert ook kansen met Jordy Swieringa en Marc Oldewarris. We zien vandaag uitblinkers Daniel Laturiuw en een zoals altijd sober maar zeer nuttig en weer goed spelende Jurn Wagenaar het heft overpakken. Marum werkt hard maar om over het spel van het eerste kwartier heen te komen lukt vooralsnog niet....oorzaak de begin mouwen?

Bakkie halen in de mooie kantine,we halen nog even wat kennersnieuws op en gaan voor de tweede helft. Rogier van der Ploeg komt voor Dennis Swieringa, Stiens is het meest doortastend in de aktie's maar Marum houdt het op de been. Derk Feenstra komt voor Frank Terpstra, de mannen werken er wel voor maar het dooie punt lijkt in de weg te liggen. Jeroen Boekema gaat een manlijk duel aan met Wilco Bergsma, even staan de kemphanen tegenover elkaar met een boze blik in de ogen. Scheidsrechter Meints vindt dat hij beide mannen rood moet geven, ik heb even geen mening......!De wedstrijd wordt een beetje grimmiger, ook Jordy Swieringa pakt geel. Het wordt 2-0 door Gerrit Winkel een uitglijder in de Marummer defensie, de wedstrijd is voor ons gevoel nu gespeeld. Ook Martijn Kuiper pakt geel, wederom geen mening. Gerrit Winkel maakt ook de 3-0 door niet adequaat ingrijpen van de Marum defensie maar de wedstrijd was al gespeeld.

We hebben Marum afgelopen dinsdag 4-2 zien winnen van Gomos, ook een tweede klasser uit de zondagafdeling, een Marum met initiatief wat voor ons gevoel vandaag ontbrak. De gehele wedstrijd zijn de mannen van Mulder niet over de eerste 15 minuten heen gekomen waardoor je de gehele wedstrijd achter de feiten aan blijft lopen. Geen goeie wedstrijd, geen goeie winterstop kun je stellen 1 punt uit 4. Toch hebben we dinsdag gezien dat er geweldig gebald kan worden, stel voor laat het a.s zaterdag, zaterdag mouwen helemaal omhoog, tegen ONT maar weer zien en pak drie punten. Zaterdag geen klei maar kunstgras evenveel goals als afgelopen zaterdag kaarten lijkt me een betere wissel.

Een mooie driepunter op Marumnello lijkt ons wat, net vernomen dat schrijver en entertainer Arend van der Meulen al aan de voorbereiding is begonnen.
Hij schrijft o.a er zijn nog kaarten!!

Was getekend,

De Reporter.