Marum verliest van een strijdbaarder Wykels Hallum, Eindstand 3 - 1

Wykels Hallum 1

Mannen, 1, 2e klasse I

24 maart 2018 14:30

De vorige keer schreef ik al dat dit waarschijnlijk een "wedstrijd met de mouwen omhoog" zou gaan worden en dat werd ook bewaarheid. Lag de nederlaag  aan de inzet bij de Marumers? Nee, absoluut niet. Ook Marum stroop de mouwen omhoog en er ontstond een leuke wedstrijd, waarbij de gastheren echter met  meer passie en dus meer met het hart voetbalden, kortom net iets meer strijd leverden.

Werd de openingsgoal in de vijfde minuut van Gwen Dijkstra nog snel  teniet gedaan door een prachtige goal van Martijn Kuipers(1 - 1), hierna werd Marum eigenlijk  niet echt gevaarlijk meer. Toen net na de rust Gwen Dijkstra de 2 - 1 maakte leek Marum er niet meer in te geloven.  In minuut 69 tikte Jacob de Wit van Marum een aanvaller aan binnen de "16" en de strafschop werd feiloos ingeschoten door Peter Jan Schuts; 3 - 1.

Na de winterstop is het niet echt beter gaan lopen bij de geelhemden. Natuurlijk was er de nodige pech, maar daar kun je niet in blijven hangen. De brille van het begin van het seizoen is verdwenen, oftewel "het voetbal is er helemaal uit",  zo hoorde ik een kenner zeggen.  Het ontbreken van 2 dragende spelers blijft toch iets teveel van het goede  te zijn geweest. Vanmiddag de wedstrijd tegen Veenwouden SC. Zij staan op een twaalfde plaats en mochten de bezoekers de wedstrijd winnend over de streep te weten trekken dan komen ze op 2 punten afstand. Natuurlijk, nog altijd op enige afstand en Hardegarijp staat daar qua verliespunten ook nog eens tussen, maar met nog 7 wedstrijden te gaan is het zeer wel mogelijk dat het degradatiespook alsnog op de deur gaat kloppen en daar hadden we in Marum geen rekening meer mee gehouden.

Wellicht wordt het een "de dood of de gladiolen" wedstrijd?

Arend van der Meulen