Marum verliest weer uitwedstrijd; 4 - 1 tegen Hardegarijp

Mannen, 1, 2e klasse I

7 april 2018 14:30

Hardegarijp  - SV Marum, eindstand:  4 - 1

Marum begon goed aan de wedstrijd en was zeker in die openingsfase de bovenliggende partij. Onder een stralend zonnetje was het prettig vertoeven aan de zijlijn en beide ploegen pakten de zaken energiek aan., waarbij Marum, zoals eerder al aangegeven,  de bovenliggende partij was. In minuut 18 werd er tot 2x toe zwak verdedigd door de bezoekers en was de stand zo uit het niets  1 - 0 voor de gastheren. In de 27ste minuut komt Ralph Wietses wederom 1 tegen 1 te staan, weet zich knap te ontdoen van de Marum-verdediger, omspeelt de keeper en laat zijn tweede treffer optekenen: 2 - 0. Voor de rust kreeg Hardegarijp nog een aantal knappe kansen, maar weet de bal niet meer achter de keeper ter krijgen.

Na de rust probeert Marum de rug te rechten, maar overtuigend is  het allemaal niet.  Aanvallend blijkt Marum onmachtig en niet in staat om voor enige onrust te zorgen. In de 78ste minuut schiet Dennis Swieringa de bal met een mooi schot achter de keeper en gaat Marum met vereende krachten op zoek naar de gelijkmaker. Nadat Hardegarijp al een grote kans gemist had neemt Hessel Breeuwsma een corner in 1 x op de slof en brengt de stand in minuut 83 op 3 - 1. Dat Anne Kromhout in de 90ste minuut  op een fantastische Romario-waardige wijze nog de  4 - 1 weet te maken  is slecht voor de statistieken.

Volgende week moet Marum uit spelen  tegen Broekster Boys die vorige week een pak slaag kregen van de Leeuwarder Zwaluwen. Er zal dan uit een ander vaatje getapt moeten worden, want anders kan het degradatiespook zomaar weer op de stoep staan. En dat is iets wat wij Marumers niet graag zien.

Arend van der Meulen