Marum in mineur uit Damwoude na nederlaag en blessure Martijn Kuiper!

Broekster Boys 1

Mannen, 1, 2e klasse I

14 april 2018 14:30

Uit naar de Broekster Boys in Damwoude was vandaag de partij voor de mannen van m.n trainer Jan Mulder. Jan heeft een aantal jaren daar de scepter van trainer gezwaaid. Mooi om te zien hoe warm hij daar wordt onthaald door vele bij de Boys betrokken.

De heenreis is trog us heiteloan beslist niet onaardig. Veel mooi vruchtbaar groen hier volgens een kenner uit de agrarische wereld. Een mooi complex verrijst bij het naderen van de van ver zich al aandienende lichtmasten. De Colombia geserveerd door alleraardigste barmensen aan wederom veel Marummer supporters laat zich goed smaken. Een mooie groene grasmat lijkt het, we zijn er klaar voor kun je stellen.

Scheidsrechter Veldhuizen heeft de startriedel gegeven, hij fluit een puike wedstrijd in de geest van de wedstrijd, ik zeg zo doorgaan. Marum werkt best hard maar het veld lijkt mooi maar hobbelt toch behoorlijk. Bij Broekster Boys (BB!) verlaat al rap Prins de pitch met een blessure voor Kamstra. Het gaat aardig met Marum maar BB heeft een mooie ploeg met veel ervaring waartegen voetballen niet vanzelf gaat. Marc Oldewarris werkt als altijd zich een slag in de rondte, altijd een 6 minimaal hij. Op het middenveld pakken we veel ballen af waardoor BB niet veel aan voetballen toekomt maar ook Marum is slordig in balbezit. Dan voltrekt zich toch een kleine ramp kun je stellen, Martijn Kuiper komt verkeerd neer en gaat door z'n knie. Hij vertelde me ik hoorde het een beetje kraken. Het is niet duidelijk wat er aan de hand is maar hij speelt voorlopig niet.

Ralph Oosterhoff vervangt hem en stelt meteen Marc O in positie om te schieten, te lang treuzelen door een hobbeltje levert helaas niks op.

Eerst maar weer aan de Colombia en ons oor even te luister leggen natuurlijk bij de vijfde colonne van de sv Marum.

Vol goede moed toch beginnen aan de tweede helft waar BB beter orde op zaken heeft gesteld dan Marum zo het lijkt en blijkt. Na een corner redt keeper Bouma bekwaam. Dan even niet adequaat verdedigen en de nummer 10 , Dijkstra, van BB kegelt de hard binnen 1-0 staat. BB maakt nu ook de 2-0 door Regnerus. Bouma houdt vooralsnog Marum in de race. De nummer 10 van BB verschijnt nog 2x voor Johan Bouma die even zovele keren redt, hij keept trouwens een prima wedstrijd vandaag. Rob Groefsema, had geel gehad, verlaat enigszins moegestreden de Arena voor Jorrit Jonkman. Marc Oldewarris maakt dan toch de 2-1 na een slippertje van de keeper van BB. Dan denk je mannen omhoog die mouwen en erop en erover maar dat gebeurt dan net niet. BB maakt nog een lucky goal die riekt naar buitenspel en uiteindelijk door een eigen speler van Marum wordt binnen gegleden, nekslag 3-1.

Eindconclusie van een kenner is we zijn veilig, het zit niet mee met blessures en andere zaken die spelers hebben doen afvallen en dat klopt. Soms zit het mee en soms niet. Op de terugreis zit een liefhebber van top tot teen bij me in de auto, jawel U leest het goed (Opa van Martijn, meneer Braldts), hij heeft, respect, 60 jaar lang actief gevoetbald. Gestopt toen hij 72 was en vertoeft ieder weekend zo ongeveer van vrijdagavond tot zondagavond langs de lijn bij kinderen en kleinkinderen. Opa zegt begriep die trainer niet hij moet ze vertellen dat die bal over de grond moet en niet altied deur de lucht!! Vandaag 2 teams gezien die dat veelvuldig deden wat het nivo niet ten goede kwam zijn we eens.

Geen punten vandaag dat is vervelend maar laten we hopen dat het met Martijn meevalt wat op dit moment veel belangrijker is.

Zaterdag is Arend, voor intimi Alo, weer van de schrijfpartij als Marum thuis speelt tegen BCV uit Burgum.

Mannen en supporters laat ik zeggen it sel heve zaterdag!!

Aanvang 14.30 uur. Er zijn nog kaarten!!

Was getekend,
De Reporter.