SV Marum VR1 – SIOS VR1

SIOS VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 02

20 februari 2016 12:30

Zaterdag 20 februari mochten we aantreden tegen koploper SIOS uit Sauwerd.

Deze ploeg stond met elf wedstrijden gespeeld, nog ongeslagen bovenaan met 33 punten en een doelsaldo van 68 doelpunten voor en 5 tegen. Vooraf was het duidelijk dat dit een zware kluif voor ons zou worden. Vooraf werd door Peter de tactiek nog eens uitvoerig met het team doorgenomen. Zonder verwachtingen, maar gedreven gingen we het veld in. De zieke Laila werd vervangen door Roos en Kyra uit de BM1 wilde haar steentje ook weer bijdragen en speelde in de tweede helft. Bedankt dames voor jullie inzet.

De wedstrijd begon en we lieten SIOS eerst wat voetballen. Bij hen ontstond veel onzekerheid en wisten vaak niet wat ze moesten doen. We brachten ze goed in verwarring. Uit die onzekerheid ontstonden er in de beginfase al wat kansen voor Marum. Uiteindelijk was het een voorzet van Arjanna die ingeschoten werd door Ilse, 1-0. SIOS kwam niet gemakkelijk over het middenveld en door de verdediging heen en Marum bleef kansen houden. Roos schoot op doel en de bal ging door de benen van de keeper heen, 2-0! Marum had de eerste helft de touwtjes in handen. Er werden mooie kansen gecreëerd. Janienke wist bij de achterlijn de bal binnen te houden en zette de bal goed voor. Ilse sprintte naar het doel en wist de bal er nog in te lopen. We gingen de rust in met een 3-0 voorsprong; wat een teamprestatie! We wisten dat SIOS er alles aan zou doen om de wedstrijd te laten kantelen. Het was dus zaak om geconcentreerd te blijven en de duels te blijven winnen.

De tweede helft kwamen we flink onder druk te staan door SIOS. Uiteindelijk werd het dus ook 3-1, waardoor zij weer geloof in een goede afloop kregen. Marum kwam er weinig meer uit en de tweede helft werd het vooral opruimen door de goed spelende verdediging. Tien minuten voor tijd werd het nog 3-2 en werd het dus erg spannend. Keeper Aline stond geweldig te keepen en had alle ballen in de slotfase. SIOS werd erg gefrustreerd en was het daardoor vaak niet eens met de scheidsrechter. Marum heeft een goede fysieke wedstrijd gespeeld waarin veel duels werden gewonnen. Met name de eerste helft werd er goed voetbal laten zien waar we op kunnen voortborduren.

Op naar de volgend wedstrijd, thuis 5 maart tegen Amicitia 12:30 uur.
U bent van harte welkom!