Derby Marum - Peize in het voordeel van de Drenthen beslecht.

Marum JO9-1

Peize JO9-1

Onder 9, JO9-1, Hoofdklasse 07

14 oktober 2017 10:15

Jongens onder 9

Marum - Peize, ruststand 2 -3, eindstand 6 - 8

Op het aantrekkelijke tijdstip van 10.15 uur kruisten de Groningers en de Drenthen hun degens. De Peizenaren waren na 2 monsteroverwinningen al gepromoveerd van de eerste klasse naar de hoofdklasse en ondanks de bekerwinst van Marum eerder tegen dezelfde tegenstander was men dus gewaarschuwd.

Marum kwam nog wel op een 1 -0 voorsprong, echter het waren de Brinkbewoners die vervolgens de wedstrijd dicteerden en de tegenstander hun wil oplegde. De rust werd bereikt met slechts 1 doelpunt achterstand, dus Marum deed nog altijd mee.

Na de rust stelde Peize snel orde op zaken. Daar waar marum met de nodige moeite de bal van a naar b wist te krijgen, vonden de gasten elkaar veel makkelijker en lieten het balletje mooi rond gaan. Verdedigend stond Marum te schutteren en gaf niet thuis. Het was dat de keeper deze ochtend wel goed uitgeslapen was, want anders was de achterstand wellicht groter geweest. Bij een 3 - 7 tussenstand begon het talrijke publiek zich meer met de wedstrijd te bemoeien en zowaar wist Marum  tot 5 - 7 terug te komen en het wachten was op de aansluitende treffer. Hiervoor kreeg Marum meerdere kansen, maar de spitsen hadden hun vizier niet op scherp staan en ook stond de uitblinkende keeper van Peize stond in de weg. Dankzij een haarscherpe counter wist Peize de 5 - 8 aan te tekenen. Dat Marum de 6 - 8 nog wist te maken, was slechts goed voor de statistieken.

Arend van der Meulen