Lid van onze vereniging positief

26 september 2020 12:15

Beste leden,

Aan het eind van de ochtend kreeg ik het langzamerhand onvermijdelijke bericht dat een een lid van onze vereniging en onze eerste selectie positief is getest op het coronavirus. Allereerst wil ik de betreffende lid veel sterkte en een spoedig herstel toewensen. Daarnaast vertel ik wat wij tot nu toe hebben gedaan en wat de vervolgstappen zijn.

Na deze melding is er contact geweest met het lid en is er contact geweest met de GGD. De GGD is gestart met een bron- en contactonderzoek. Uit dit onderzoek is door de ggd geadviseerd dat onze selectie in quarantaine is geplaatst. Zij worden beschouwt als nauw contact. Zij blijven op advies van de GGD thuis tot nader advies. Daarnaast is er op advies van de GGD op dit moment geen aanleiding om nadere maatregelen te nemen voor onze andere leden. We kunnen en mogen met in achtneming van de algemene hygiëne maatregelen blijven voetballen. Deze besmetting benadrukt wel nogmaals het belang van het naleven van de hygiëne maatregelen. Inmiddels zijn de wedstrijden van het 1e en 2e voor vandaag afgelast. Het tweede heeft te weinig spelers doordat een aantal ook in quarantaine moet.

Ik kan me goed voorstellen dat dit bericht tot zorgen kan leiden bij onze leden, ouders en supporters. De GGD benadrukt dat besmetting alleen door langdurig en intensief (meer dan een kwartier binnen anderhalve meter) contact met het besmette lid kan plaatsvinden. Er is geen aanleiding om te denken dat de besmetting op onze club heeft plaatsgevonden. De besmetting heeft in de privésfeer plaatsgevonden.

Als voorzorgsmaatregel hebben we besloten dat er vandaag geen derde helft in onze kantine plaats kan vinden. Na het voetbal gaan spelers en supporters naar huis. Er wordt vandaag geen alcohol geschonken.

Aankomende week zullen we verder nadenken over eventuele vervolgstappen waarin we het advies van de ggd, knvb en overheid als richtlijn gaan gebruiken.

Ik ga ervan uit dat ik u vooralsnog voldoende heb geïnformeerd.

Mocht er nog meer informatie zijn dan hoort u dat zo spoedig mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Ralf Buiter