nieuwe maatregelen ook bij SV Marum

28 september 2020 21:15

Beste leden, ouders en andere belangstellenden,

Alweer een nieuw bericht van het bestuur naar aanleiding van de Corona besmetting en de nieuwe maatregelen die vanavond zijn aangekondigd.

Afgelopen zaterdag hebben we onze eerste Coronabesmetting meegemaakt. Deze kwam pas enkele uren voor de wedstrijd tegen Zuidhorn aan het licht. Omdat de besmette speler vorige week dinsdag nog meetrainde met de selectie adviseerde de GGD om de wedstrijd af te zeggen en de spelers voorlopig in quarantaine te plaatsen in afwachting van een definitief advies naar aanleiding van het bron- en contactonderzoek.

Na consultatie van de GGD werd zaterdagmiddag duidelijk dat de selectie onder de noemer “overig contact” werd gezien en dat er geen sprake was van nauw contact. Op basis van deze categorisering moeten de selectiespelers die dinsdag meetrainden 14 dagen hun eigen gezondheid goed in de gaten houden en zich strikt houden aan de algemeen bekende Corona maatregelen. Aan het eind van de zaterdagmiddag is de voorlopige quarantaine dus weer opgeheven. Dit betekent ook dat de selectie zonder de besmette persoon weer kan gaan trainen. De besmette speler sluit pas later aan. De GGD hanteert hier een richtlijn voor van 24 uren klachtenvrij en 7 dagen na de eerste klachten.

Vanavond hebben we allemaal kunnen kijken naar een nieuwe persconferentie waarin nieuwe maatregelen zijn afgekondigd. Ook de sport wordt hierin geraakt. Bij amateurwedstrijden mag geen publiek meer aanwezig zijn. De KNVB zal ongetwijfeld snel komen met een nieuw protocol over hoe we hier het beste mee omgaan. Tot dat moment nemen we de volgende maatregelen.

De kantine is per direct gesloten tot nader orde.
De kleedkamers zijn ook gesloten tot nader orde,
Trainingen en wedstrijden gaan vooralsnog gewoon door. Omkleden en douchen doen we thuis.

Ik begrijp goed dat er veel vragen zullen zijn hoe het allemaal gaat bij bijvoorbeeld wedstrijden van de jonge jeugd, het naar een uitwedstrijd rijden en dan niet mogen kijken etc.

Uiteraard gaan we hier ook over nadenken maar wachten we ook het advies af van de KNVB. Tot die tijd is het belangrijk om de algemene richtlijnen te blijven volgen zoals het thuisblijven bij klachten, goede hoest- en handhygiëne en het anderhalf meter afstand houden.

Als club is onze beleidslijn dat we de maatregelen die door de overheid worden genomen uitvoeren onafhankelijk van onze eigen ideeën en of meningen. We vragen jullie om deze beleidslijn te steunen en te doen wat er gevraagd wordt zodat we op deze wijze onze leden toch kunnen laten voetballen zonder publiek.

Het bestuur