Beste leden, ouders en andere belangstellenden,

1 oktober 2020 20:00

Na een hectische week waarin we je al 2 keer geïnformeerd hebben over de Corona maatregelen volgt een aanvulling voor de komende periode.

De maatregelen die 29 september j.l. zijn aangekondigd treffen het amateurvoetbal hard. In ieder geval voor de komende drie weken geen publiek bij trainingen en/of wedstrijden en alle kantines, clubgebouwen en terrassen tijdelijk gesloten.

Ondanks alle maatregelen kan er gelukkig gevoetbald blijven worden. Dat is het allerbelangrijkste. Zeker in deze tijd waarin het belangrijk en gezond is om te blijven bewegen. Bovendien blijft voetballen veilig en verantwoord dankzij het naleven van alle protocollen die opgesteld zijn om veilig sporten mogelijk te maken. SV Marum volgt daarom grotendeels de richtlijnen uit het  protocol ‘verantwoord sporten’ van NOC*NSF.

Als we ons blijven houden aan deze nieuwe maatregelen hopen we dat ons  sportpark en clubhuis over drie weken weer veilig open mogen voor het publiek.

Uitbreiding richtlijnen per 29 september 2020 voor training en wedstrijden:

Om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te kunnen laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen, zijn toeschouwers bij trainingen en wedstrijden niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor ouders die naar hun sportende kind willen kijken.

Bij uitwedstrijden van jeugdleden vallen de benodigde chauffeurs ( die mondkapje moeten dragen conform het advies van de KNVB) onder teambegeleiding.

Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Voor deze persoon geldt ook dat het terplekke geldende protocol nageleefd dient te worden.

Voor alle teams geldt dat het aantal sporters en begeleiders per sportactiviteit niet groter is dan noodzakelijk voor de sportactiviteit (training, oefenwedstrijd, wedstrijd)

Kleedkamers zijn op trainingsdagen gesloten en op wedstrijddagen geopend voor toiletgebruik en het omkleden van de sporters op voorwaarde dat de 1,5 meter afstand van elkaar gehouden kan worden ( >18jaar) Daarnaast kunnen de spullen worden achter gelaten tijdens de wedstrijd.

Douchen is voor jeugdspelers ( t/m JO19)zowel na de training als na de wedstrijden niet mogelijk

Op wedstrijddagen is douchen alleen voor seniorenteams toegestaan mits de 1,5 meter afstand van elkaar gehouden wordt. Het is van belang om SNEL en binnen de richtlijnen te douchen. We doen hiermee een beroep op ieders eigen verantwoordelijkheid.

Na afloop van een wedstrijd/training dien je de sportaccommodatie zo snel mogelijk te verlaten. Sporters blijven dus niet kijken naar een andere training/wedstrijd omdat zij dan worden gezien als toeschouwers.

Op wedstrijddagen zijn er Corona coördinatoren, voor ontvangst, begeleiding en vragen, op het sportpark aanwezig.

Hoewel we een gastvrije voetbalclub zijn kunnen we dat op dit moment niet laten zien aan iedereen die SV Marum een warm hart toedraagt. Eerste prioriteit is nu dat we kunnen blijven voetballen. Hopelijk kunnen we iedereen binnenkort weer gastvrij ontvangen.

In de tussentijd kun je 3 oktober , vanaf 12.30u, de thuiswedstrijden van enkele senioren teams volgen op YOUTUBE via  https://www.youtube.com/channel/UCz471nh-5-DvuPeVbQWJU6g

Het Bestuur.