"Het heeft ons bestuur behaagd om jou, Piet van Til te benoemen tot erelid van sv Marum"

14 oktober 2022 11:00

Met deze plechtige woorden is Piet van Til tijdens de algemene ledenvergadering benoemd tot erelid. Piet werd tijdens het laagdrempelige intermezzo van de formele vergadering verrast door het bestuur met mooie woorden en een opsomming van de vele rollen en functies die hij de afgelopen decennia heeft vervuld in de altijd gezellige vereniging.

Piet was voetballer, leider, secretaris, lid van de club van negen (wijzen?), supporter en daarnaast was en is hij altijd paraat als je hem nodig hebt. De laatste jaren staat hij voornamelijk zijn mannetje als meewerkend voorman van de facilitaire dienst op onze club. Met zijn interesse en technische achtergrond kan Marum de toekomst aan dor de vele duurzame initiatieven die in de loop der jaren zijn geïnitieerd. Op voetbalgebied was hij ook mede initiator van het succesvol gestarte "Walking Football". Deze korte opsomming doet uiteindelijk nog geen recht aan alle activiteiten en tijd die Piet in sv Marum heeft gestopt.

pietralf.jpg

Maar Piet deed dit niet altijd alleen. Ook zijn vrouw Matty werd genoemd als stevige steun voor Piet maar ook haar decennialange inzet als gastvrouw op de zon- en tegenwoordig zaterdagen werd aangestipt en geroemd. Piet kreeg naast bloemen een bord overhandigt met alle ereleden van sv Marum waar zijn naam werd bijgeschreven. Dit bord krijgt een mooi plekje in ons clubhuis opdat we niet vergeten dat vrijwilligers de kurk zijn waarop een vereniging als sv Marum drijft.