Maar liefst 6 jeugdspelers maken overstap richting 1e selectie SV Marum

3 juni 2023 12:30

Marum- Voor het komend seizoen zijn er maar liefst 6 jeugdspelers die op de spreekwoordelijke deur van hoofdtrainer Jan Piet Bosma kloppen. Een aantal van deze spelers heeft inmiddels zijn debuut bij SV Marum 1 al gemaakt. Daarnaast trainen deze jeugdige talenten al een poosje mee met de selectie van Jan Piet Bosma en Martin De Vries.

JeugdSVMarum.jpg

Wij gaan de spelers even kort aan jullie voorstellen; 1. Daan van der Veen, 19 jaar, speelt bij voorkeur links achterop. Daan heeft kortgeleden zijn debuut gemaakt in de uitwedstrijd tegen Veendam 1894. 2. Fabian Reitsema, 17 jaar, is een keeper met zeer veel talent. Ondanks zijn jonge leeftijd is hij al ruim twee seizoenen aan het werk met keeperstrainer Johan Mulder. Fabian heeft vorig seizoen al zijn debuut voor Marum 1 gemaakt. 3. Geert Jan Mekkes, 19 jaar, is een slimme, dynamische middenvelder die graag wil doorbreken dit jaar. 4. Bram Donker, 19 jaar, is een zeer rappe buitenspeler met een neusje voor de goal. 5. Gilles Matuankotta, 18 jaar, is een geboren laatste man. Hij is snel, slim en technisch zeer vaardig. 6. Last but not least is de pas 16 jarige keeper Leco Smid. Leco zal zijn minuten komend seizoen nog veelal in de JO-19 gaan maken, maar ook hij heeft inmiddels zijn debuut voor SV Marum 1 al gemaakt.

‘Wij zijn enorm trots op al deze talentvolle spelers uit eigen kweek. Een groot compliment voor onze jeugdopleiding’, aldus Gert Heuker namens de TC.