sv Marum schrijft historie met promotie naar de eerste klasse!!

19 juni 2023 9:00

17 juni 2023 zal bij sv Marum de annalen ingaan als een historische dag met promotie naar de eerste klasse van de KNVB. Proficiat als eerste in meerdere opzichten is hier op zijn plaats. Om te beginnen met de spelers want het moet uiteindelijk binnen de witte lijnen op het veld gebeuren en dan samen met het gehele kader uiteraard.

Toch is het ook zeer zeker een prestatie van de club met voorop een gedreven en zeer enthousiast bestuur.Maar zeker ook,ik noem even geen namen dan kun je ook niemand vergeten,alle mensen inclusief onze geweldige sponsoren, die zich verder inzetten voor de club. Vandaag 17 juni de dag waarop het allemaal moest maar ook zou gaan gebeuren.

IMG_5856.JPG

Om 12.30 uur verzamelen in de kantine voor de gezamenlijke lunch met aansluitend het laatste stukje wedstrijdbespreking.Nog even de aanloop hiernaartoe natuurlijk. We, de club is tenslotte van ons allemaal he!) eindigen op plek 2 in de competitie en rollen de nacompetitie in. Eerste wedstrijd is tegen Zeerobben uit Harlingen nummer 4 uit 2K. 3-1 winst. Volgende pot tegen Leeuwarder Zwaluwen eerste klasser 1F die was geëindigd op plek 11 aldaar. Verslaan we na een bloedstollende partij,90ste minuut maken we 4-4 dan 5-4 na verlenging en door.

Dan vandaag op neutraal terrein van het zeer goed georganiseerde en gastvrije Gomos, de Schapendrift in Norg, tegen Gorecht uit Haren de nr.10 uit 1F. Wat me de gehele wedstrijd heeft geïntrigeerd en zeker wetend  medebepalend voor deze wedstrijd zijn 2 clubiconen geweest. Verzorger Gert Groefsema, de eerste, die aan het opklauteren is uit een heel diep dal na fysiek ongemak maar door zijn niet aflatende wilskracht en super mentaliteit er weer aankomt weet ik zeker was bij de lunch  aanwezig. Vandaag voor het eerst even naar huis uit de revalidatie en meteen even zijn maatjes en vrienden oppeppen voor de alles beslissende wedstrijd. Top Gert namens een ieder van Marum 1 nog bedankt. De andere icoon met zijn gezondheid in onbalans is Jaap van der Molen, kan het niet in een paar woorden omschrijven (zal ik meerdere verslagen voor nodig hebben) wat hij heeft betekend voor sv Marum. De platonische invloed van deze twee iconen heeft voor ons gevoel een belangrijke rol gespeeld.
 IMG_2444.JPG

IMG_5902.JPG  IMG_5858.JPG

Heel veel supporters uit Marum waren aanwezig in Norg om hun toppers aan te moedigen naar de overwinning toe. Vooralsnog verliep het nog niet zo voorspoedig want de 0-1 en later zelfs de 0-2 stonden op het scorebord op een gegeven moment. Doch zoals Theo Reitsma al riep in 1988 met de EK finale dit is een goed stel en dat zou ook vandaag voor onze sv weer blijken. Zoals al vaker deze competitie is ook vandaag de veerkracht enorm, een frommelgoal en een van onze geweldige topscorer Tom Boezerooy betekent na een bloedstollende partij 2-2 na 90 minuten. Verlengen en doorgaan voor de mannen van Jan Piet, Martin, Johan, Gert en Roel! Even voetbalbenzine tanken en door! De verlenging brengt nog meer spanning, toch kansen over en weer maar Marum is fitter blijkt weer. Een fantastische corner van Rogier van der Ploeg gaat bijna rechtstreeks binnen en 3-2 staat het maar nog wel even te gaan. Dan in een omschakel moment gaat Tom nog een keer diep en alleen op de keeper af, 4-2 en nu moet het met een paar minuten te spelen binnen zijn. De spanning levert Gorecht nog een penalty op en 4-3 staat op het bord en dat blijft het ook.

IMG_5886.JPG

Historisch moment na een echte TEAMPRESTATIE is de promotie naar de eerste klasse nu echt binnen. Een prachtige ontlading volgt op het veld tussen spelers, kader en supporters.

In de busjes naar Norg, op de vrachtwagen van sponsor Wiebe Swieringa terug langs Gert naar Marum naar de kantine voor het geweldige promotie feest met gezellige muziek en rijkelijk vloeiend gerstenat. Mannen en kader bedankt voor dit prachtige seizoen namens een ieder die de sv Marum een warm hart toedragen. Het was genieten langs de lijn. Martin de Vries, onze assistent trainer, hij gaat ons helaas verlaten, bedankt voor je positieve inbreng de voorbije seizoenen.

We gaan even een week nagenieten met z'n allen en dan zaterdag 24 juni met z'n allen op Marumnello het seizoen afsluiten.

Klik hier voor het filmpje

Was getekend

De Reporter.