G-voetbal toernooi georganiseerd door Coaches Betaald Voetbal

15 september 2023 13:30

Jaarlijks wordt er door de organisatie Coaches Betaald Voetbal een voetbal toernooi georganiseerd voor G-voetballers, zowel jeugd als senioren. Dit gebeurde altijd in Barendrecht voor het hele land. Dit jaar hebben ze dit toernooi teruggebracht naar regionale toernooitjes.

IMG-20230913-WA0033.jpg

Klik hier voor alle foto's

De organisatie voor het noorden was dit jaar in handen van ONR in Roden en de G-teams van Marum, ONR, Drachten en Kids-United waren uitgenodigd om onder leiding van de trainersstaf van SC Heerenveen, FC Groningen, FC Emmen en SC Cambuur. Super ook dat de meeste coaches aanwezig waren, Kees van Wonderen en zijn staf, Dick Lukkien en zijn staf, Sjors Ultee en zijn staf en de trainersstaf van FC Emmen.

De wedstrijden werden geleid door o.a. scheidsrechters uit het betaalde voetbal, zo was o.a. Jochem Kamphuis aanwezig.

Marum werd deze dag omgedoopt tot SC Heerenveen (zou Andries Noppert daar een aandeel in hebben gehad??), compleet met Pompeblêden-tenue. Ons team werd deze dag op enthousiaste wijze en met passie gecoacht door Ruud Hesp en Paul Simonis. De coaching ging zelfs zover, dat beide coaches tussen de spelers in het veld stonden om te coachen. Prachtig om te zien hoe beide heren de mannen (en Afke) stimuleerden naar een mooi resultaat.

Alle 3 wedstrijden werden door ons team gewonnen en waren we na een spannende laatste wedsstrijd dus de kampioen van de eerste versie van het Regionale Coaches Betaald Voetbal G-toernooi.

Tussen de wedstrijden door, werden er per team nog 15 penalties genomen, waarbij good-old goalie Johan Tukker zelf van stal was gehaald.

Na afloop werd de prijsuitreiking gedaan door niemand minder dan Foppe de Haan, die in zijn dankwoord nog maar eens benadrukte hoe belangrijk het is om vooral met plezier van het mooie spelletje voetbal te genieten. Elke speler van de kampioenen, kreeg een klein voetbalschoentje mee als aandenken aan deze mooie dag.

Wat een prachtig toernooi hebben wij gespeeld, het plezier spatte er van af. Dit initiatief is zeker voor herhaling vatbaar.

KNVB, Coaches Betaald Voetbal en ONR, super bedankt voor de uitnodiging en hopelijk tot volgend jaar.