SV Marum JO10-3 versus VV Drachten JO10-3

19 maart 2024 9:30

Op zaterdag 16 maart kruiste de 10-3 de degens met VV Drachten. Al vanaf het begin was het duidelijk dat de zwart gele equipe van plan was om de punten in Marum te houden.

JO10-3-02.jpg   JO10-3-01.jpg

Marum was sterk in beginfase en domineerde het spel. Henk Jan, de stand-in voor de vanwege ziekte afwezige Luka, dribbelde veelvuldig naar voren en strooide met mooi passjes. Hierdoor konden de scherp spelende Stijn en Henk Jan zelf tekenen voor de eerste 3 doelpunten van de wedstrijd.
In de tweede fase van de eerste helft ging het vuur in de Marumse ploeg iets liggen en VV Drachten kwam meer in de wedstrijd. Hierdoor creëerde Drachten een aantal kansen en ondanks dat Femke een aantal keren prima redde, kwam VV Drachten toch tot scoren. Ook Marum scoorde nog twee keer, middels twee fraaie afstandsschoten van Stijn. De kleedkamer werd opgezocht met een 5-3 ruststand.

JO10-3-04.jpg   JO10-3-03.jpg

In de rust werd besproken dat het veld iets groter moest blijven in balbezit en dat de kracht in samenspelen zit. Ook spraken we af dat we al iets eerder op de helft van de tegenstander zouden beginnen met verdedigen en dat iedereen dan één tegenstander oppakt. Deze opdracht was niet tegen dovemans oren gezegd. Het vuur was volledig terug in het team. Merijn pakte veel duels op het middenveld en trok hierbij veel op met Florian, de vervanger van de helaas ook zieke Jurre. Florian maakte al snel twee goals en hierdoor ontstond een comfortabele voorsprong. Marum zette flink door, de goed vrijgelopen Daphne werd aangespeeld vanuit het middenveld en schoot op de goal. De keeper wist deze inzet te keren. Ook achterin zag het er goed uit. Jesper en Samyar verdedigden met inzet en verzorgden de opbouw van achteruit keurig. VV Drachten vocht dapper terug en wist nog twee keer te scoren. Merijn bepaalde de eindstand op 8-5 door na een knappe balverovering de bal droog onder de keeper door te schuiven. Een prachtige overwinning en een mooie teamprestatie.