Website nieuws: uit- en thuiswedstrijden weergave 30+ en JO7 teams opgelost.

20 maart 2024 11:15

Er is een aanpassing gedaan aan de wijze waarop er naar uit- en thuiswedstrijden gekeken wordt.

Voorheen werd uitgegaan van een situatie waarbij de eerstgenoemde club de thuisclub zou zijn. En op basis hiervan werd vervolgens bepaald welke wedstrijden er als thuis of als uitwedstrijd behandeld werden.

Met deze update is van dit principe afgestapt, en wordt er nu gekeken naar de accommodatie van de vereniging. En wanneer een wedstrijd op deze accommodatie gespeeld wordt, dan wordt dit als thuiswedstrijd gezien.

Deze nieuwe opzet lost vooral een probleem voor 30+ elftallen en JO7 elftallen op. Deze twee soorten teams spelen vaak in een onderling toernooi format op een voetbal dag zelf. Waardoor er dus vier teams bij een vereniging verzamelen en daar hun wedstrijdjes na elkaar afwerken.

In bovenliggende situatie zullen nu bij drie van de vier verenigingen de wedstrijden als uitwedstrijd gemarkeerd worden. Waarbij bij de ene vereniging de wedstrijden altijd als thuiswedstrijd worden weergegeven.

Bijkomend voordeel is hierbij ook dat deze wedstrijden nu ook op de informatieschermen ( ClubTV, KleedkamerTV ) op het programma benoemd worden. Waarmee ook voor deze teams eenvoudig een kleedkamer of veld ingedeeld kan worden.