Voortgang vrijwilligersinzet.

5 oktober 2018 20:45

Het startpunt van het nieuwe vrijwilligersbeleid ligt in 2016 tijdens de Algemene ledenvergadering. Veel werk op te weinig schouders blijkt niet meer vol te houden.

Daarom is een vrijwilligersprojectgroep  in het leven geroepen om vorm te geven aan nieuw beleid. (Klik hier)

Taakbeheerders hebben een spilfunctie in het uitdragen en begeleiden van het geformuleerde beleid. Zij zijn het gezicht van de verschillende commissies die al jaren een belangrijke plaats innemen binnen S.V. Marum.

De resultaten van de keuzelijst die door de leden of de ouders van jeugdleden is ingevuld zijn afgelopen maandag 1 okt. tijdens een kick-off bijeenkomst met de Taakbeheerders gedeeld. De bedoeling is dat er op korte termijn contact met u/je wordt opgenomen over het uitvoeren van de gekozen vrijwilligerstaak. In overleg wordt bepaald wanneer u/je de taak kunt uitvoeren. De Taakbeheerder is uw/je contactpersoon. Hij/zij zal zorgen voor uitleg/instructie, begeleiding en is het aanspreekpunt.

Op het moment zijn al heel veel vrijwilligers actief voor S.V. Marum. Naast leden en ouders zijn dat ook vaak oud leden en zelfs opa’s en oma’s. Wij hopen dat er een prettige samenwerking ontstaat en dat iedereen veel plezier aan het vrijwilligerswerk beleeft.

Een aantal leden en ouders van jeugdleden hebben nog geen keuze gemaakt. Anderen hebben een persoonlijke mail gestuurd. Het bestuur neemt op korte termijn contact met deze mensen op.

Voortaan worden nieuwe leden uitgenodigd om d.m.v. een rondleiding op de club en informatiebijeenkomst kennis te maken met S.V. Marum. Onderdeel daarvan is kenbaar te maken welke vrijwilligerstaak hun voorkeur heeft.

Door allemaal ons steentje bij te dragen kunnen we allemaal trots zijn op S.V. Marum.