Or give it to your Mother

27 april 2019 13:45

VR30+ van SV Marum hebben inmiddels hun 6de KNVB wedstrijd gespeeld.

Even wat feitjes: in de competitie zijn 4 teams geplaatst nl. Houtigehage, Zevenhuizen, Grijpskerk en Marum. Zij spelen 7x7, 20 minuten op half veld en kent (gelukkig) geen buitenspel maar wel een verplichte derde helft.

VR30+ Marum telt maar liefst 15 vrouwen. Haar tegenstanders voetballen gemiddeld zo’n 3 seizoenen. Marum nog maar 3 maand! Er is weliswaar nog geen enkel doelpunt gescoord, maar toch zijn ze mega trots op de standen: 0-0, 0-1, 0-3, en 0-0, 0-1, 0-5.

De voetbalmoeders speelden op 26 april thuis en werden ondersteund door haar supporters; voornamelijk kids en vaders. De club is trots op “hun moekes” en verraste de dames daarom met sfeermuziek van de enige echte Showband Marum.

Omdat de dames wel wat technische ervaring konden gebruiken werd in de nabeschouwing aandachtig geluisterd naar de materiedeskundigen: trainer, voorzitter en scheidsrechters. Deze waardevolle en opbouwende kritiek zullen ze in de praktijk gaan brengen op 10 mei in Zevenhuizen.

Voor nu resten de voetbalmoeders nog: spierpijn, hoogmoed en de voetbalwas, als een zonnige herinnering aan een mooie avond voetbalpot.