Breaking news: SV Marum VR30+ wel 30+?

11 mei 2019 12:30

De KNVB heeft ernstige twijfels aan de samenstelling van VR30+ vanwege het feit dat er vragen (of klachten) zijn binnengekomen over de jonge leeftijd van de voetbalmoeders van SV Marum. Dit werd vermeld in een officiƫle brief die het bestuur heeft ontvangen van de KNVB.

De voetbalmoeders: “We zien dit als een groot compliment en zijn zeer, zeer gevleid over het feit dat we jonger geschat worden dan 30 jaar. We hebben zelfs dames die tot de 40+ categorie behoren!” De dames nemen de waarnemingen (met liefde) persoonlijk op.
Trainer Peter sluit af met het volgende: “We weten dat we ‘zo groen als gras’ zijn in de voetbalwereld, maar dat we dat qua leeftijd ook zouden zijn, is onterecht. We hebben onze administratie keurig op orde en voldoen aan de voorwaarden van de KNVB. Ja: mijn dames zijn groen, ogen redelijk fit en hebben het uiterlijk van jonge blaadjes, maar daar kunnen we helaas niks aan doen.”

Met deze pluim gingen de jonge meiden hun 3de competitie wedstrijd van start. Wederom geen overwinning, maar wel met een mijlpaal om te vieren: moederoverste (de aanvoerster) scoorde de eerste goal van het seizoen! Luid gejuich, want dat betekende een rondje in de kantine. Want dat is de consequentie van een eigen doelpunt!

De competitie eist zijn tol want: ze hebben wel eens beter gespeeld. (dat is zacht uitgedrukt). Totaal vlogen er net geen 10 doelpunten in het net van de moeders. Beetje jammer, had niet gehoeven. Al met al hebben de jonge hindes hun best gedaan en werd er gelachen, gebaald en (bijna) gehuild. Gelukkig weten ze nu wel welke kleur ogen, de keeper van Houtigehage heeft: zijn wel 4 keer in de buurt van hun doel gekomen.

De aandacht en het positiespel was soms ver te zoeken: alles door het midden en er werd zelfs opgemerkt dat er een luchtballon overvloog. Soms liepen de emoties hoog op. Op het veld was hoorbaar dat het een k..spel was en dat een aanmelding bij de korfbalvereniging overwogen werd.

Naast de harde strijd in de achterhoede, dat o.a. resulteerde in een bloedlip, kreeg onze Skoop (de bulldozer van Bob de Bouwer) ook nog eens kramp. “Doe mij maar gewoon weeën” schreeuwde ze uit.

Over naweeën van de wedstrijd gesproken: accepteren, hoort er bij en eigen schuld.
Fijn om te weten dat na de laatste wedstrijd op 24 mei in Grijpskerk, de voetbalmoeders het seizoen afsluiten met een volleybaltoernooi tijdens de feestweek in Marum op hemelvaart. Komt dat zien: jonge hindes in korte broekjes!

Als voetbal echt niks gaat worden, kunnen ze altijd nog op volleybal.