Kampeerweekend en eindfeest jeugd 21/22 juni

23 juni 2019 17:30

Ondanks dat het vrijdag overdag nog regenachtig was, was het weer ons ’s avonds goed gezind en bleef het droog. De jeugd van de JO8 t/m JO/MO 11 in totaal 35 kinderen, zetten hun tenten neer op het oude hoofdveld van SV Marum voor het jaarlijkse kampeerweekend.

Klik hier voor alle foto's

Nadat alle tenten waren opgezet (door de ouders) en de jeugd was verwelkomd door Jens en John, werden ze in 5 teams op pad gestuurd voor een whatsapp speurtocht door Marum. De jeugd moest hierbij een route afleggen die ze moesten lezen vanaf papier en tussendoor kregen ze opdrachten via Whatsapp die ze moesten uitvoeren om punten te behalen. Hierbij kwamen onder andere de volgende opdrachten voor:

• fotografeer een insect.
• zing een duet met een vreemde ( ± 20 sec).
• fotografeer een rode auto.
• maak een foto waarop minstens 5 teamleden op elkaar gestapeld liggen.
• blaas 2 ballonen op totdat ze knappen
• Maak een foto van minimaal 4 teamleden en een vreemde terwijl jullie de “dab” doen
• zing met zijn allen minimaal 3 regels van het lied WIJ ZIJN NEDERLAND van Jan Smit

Hierop heeft de spelbegeleider hele mooie foto’s en filmpjes op de app terug gekregen. We hebben kort overwogen om een paar leuke bij dit stuk te plaatsen, maar in het kader van de AVG helaas voor jullie als lezer, is er dus een zeer select gezelschap binnen de club die hier inzage in heeft gehad. De bestanden zijn inmiddels vernietigd.

Nadat alle teams terug waren van de speurtocht werd er lekker gevoetbald en gingen de voetjes van de vloer op het midden terrein van de tenten en werd uiteraard de polonaise niet vergeten.
Aangezien de sfeer er goed in zat was het voor de nachtwachten nog een hele klus om de jeugd op tijd de tenten in te krijgen. Uit eindelijk werd het tegen 23.30 toch in de meeste tenten rustig, maar er zijn tenten waar ze de hele nacht, het zeer gezellig hebben gehad en waarbij van slapen weinig terecht is gekomen.
Heel vroeg in de ochtend werd er dus ook al weer druk gevoetbald en na een lekker ontbijt in de kantine was het wachten tot 9 uur op de start van de 7 kamp tijdens het eindfeest in de ochtend van de kabouters, JO8 t/m JO/MO11 waaraan ongeveer 50 deelnemers deelnamen.
Om deze tijd te doden zijn sommige kinderen toch alsnog nog even gaan slapen en de anderen mochten alvast de 2 topattracties van het ochtend programma uitproberen. Gladiator gevecht en Sumo worstelen.

Om 9 uur ging dan toch eindelijk het 7 kamp los onder begeleiding van alle hulpouders. En konden de teams volop strijden op de gladiator en tijdens een heerlijk potje sumo worstelen.
De zon was al behoorlijk gaan schijnen en in allerijl werd een nog snel zonnebrandcrème gehaald en werd er volop ranja geschonken met tussendoor ook lekker fruit.
Aan het eind van de ochtend werd er afgesloten met een lekker ijsje en kunnen we als commissie terug kijken op een geslaagd kamp met de jeugd en een heerlijke ochtend. Op de groepsapp kwamen niet veel later diverse berichten over kinderen die onderweg naar huis al in dromenland waren.

Het middag programma was voor de MO/JO 13 t/m MO/JO17, maar helaas waren er een aantal teams naar een toernooi waardoor hier de opkomst niet heel hoog was.
De gene die wel aanwezig waren konden ook de strijd aan gaan met elkaar als sumo worstelaar en gladiator en werd er een partijtje voetvolley gespeeld.

De jeugd activiteiten commissie wil alle ouders en de oudere jeugdspelers bedanken voor hun hulp in welke hoedanigheid ook (begeleider, catering, nachtwacht etc.) . Zonder deze hulp hadden we het kampeerweekend/eindfeest niet kunnen organiseren.

Groeten
de Jeugd Activiteiten Commissie