Marum JO11-1 naar NK!

25 oktober 2019 16:15

De mannen van de JO11-1 mochten zaterdag 19 oktober in Oenkerk aantreden voor het districtskampioenschap afdeling Noord georganiseerd door het VTT. Het Voetbal Talenten Toernooi (VTT) is het ‘open’ Nederlands Kampioenschap voor alle verenigingen en teams (selectie- en non-selectie teams) in Nederland; 1 van de 3 grote prijzen in het voetbalseizoen naast het competitiekampioenschap en de KNVB beker.

Daar waar het toernooi begon met een heuse spelerspresentatie en het samen inluiden van het toernooi met het Wilhelmus, was de spanning op de hoofdjes van de spelers al zichtbaar.

De spanning was ook te zien in de eerste wedstrijd van de mannen. Er werd aangevangen tegen de JO11-1 va de Leeuwarder Zwaluwen. Vanwege een blessure van de keeper Milan, werd de alleskunner Sander, voor de gelegenheid geposteerd op de sluitpostpositie.

De wedstrijd verliep moeizaam en de ploeg uit Leeuwarden was sterker en kwam verdiend op een 1-0 voorsprong. Maar, zoals vaker dit jaar, is de 2e helft van Marum beter en komen dankzij een verdwaalde voorzet van Tom, en een fout van de keeper van de Zwaluwen, op 1-1. Na nog wat kansen over en weer blijft dit de eindstand.
Voor de 2e wedstrijd staat het team van SC Joure JO11-1 op het programma. De keeperpositie wordt voor deze wedstrijd bezet door de ingevlogen keeper Nick. Daar waar het voetbal op het veld door de terugkeer van Sander sterk verbeterd, heeft Marum de overhand in de 1e minuten en zet vol in op de aanval. Maar dan blijkt maar weer dat het betere team niet hoeft te scoren. Door een snelle counter van Joure komt de 0-1 op het scorebord. De mannen van Marum blijven vooruit voetballen, maar blijken nog 2 maal in hetzelfde mes te lopen en Joure weet de eindstand van 0-3 op het bord te krijgen.

Met nog één wedstrijd in de poule op het programma, wordt er door de leiding aandachtig gekeken naar de stand, is er nog een kans om een NK ticket te machtigen? Conclusie: het kan nog! De volgende wedstrijd moet gewonnen worden, en hopende dat Joure zijn sportieve plicht doet om te winnen, is er een kans om in de finalerondes voor de 2e categorie uit te komen. Als daarin nog 2 wedstrijden gewonnen worden kan het. Tevens blijkt Marum aan kop te gaan in de sportiviteitsprijs, welke ook kans geeft op een ticket.

De derde poule wedstrijd verloopt zoals gehoopt! Door goals van Noud en Sander komt de eindstand van 2-0 op het scorebord. Er moest wel voor gestreden worden, en er werd lichte schade opgelopen voor de sportiviteitsprijs, maar bleven licht op kop. Daarnaast voldeed Joure aan zijn sportieve plicht door te winnen. Marum is door naar de finales in de 2e categorie.

In de halve finale mochten de mannen aantreden tegen SC Bolsward. De missie was duidelijk, winnen met sportief spel! De boodschap was duidelijk bij de mannen en de wedstrijd werd al beslist in de 1e helft, 5-0, door drie goals van Jasper, één van Noud en een eigen doelpunt. De 2e helft werd benut voor wat extra rust bij een aantal spelers, de finale was binnen handbereik. Noud tekende vervolgens voor de eindstand, 6-0, en de finale mocht gespeeld worden.

In de finale werd Marum wederom gekoppeld aan de Leeuwarder Zwaluwen, daar waar de 1e wedstrijd zo lastig tegen bleek. De wedstrijd verliep nu ook weer stroef, maar Noud wist Marum op 1-0 te zetten. Na aanzetten van de Zwaluwen loopt Marum dan toch al tegen de 1-1 aan. De krachten bij de Zwaluwen en Marum beginnen weg te vloeien in deze vijfde wedstrijd. Maar daar is hij dan toch weer, het duiveltje uit het doosje, en de jarige Job, Jasper! Hij weet nog twee maal het net te vinden en zet de eindstand op 3-1!

De mannen van de JO11 behalen hiermee een ticket voor het NK in mei / juni. Tevens blijkt ook dat Marum in zijn strijd, het sportiefste spel heeft getoond en wint tevens de sportiviteitsprijs van deze ochtend.