Zonder strijd geen overwinning!

13 september 2020 14:15

De moekes van VR30+ stonden al weken lang te springen om de oefenwedstrijd tegen het kersverse dames team van V.V. Westerkwartier, dat haar allereerste wedstrijd speelde in Boerakker.

20200913_VR30.jpg

Met drone, paparazzi en veel publiek uit Boerakker-Nuis-Niebert en Marum, bewonderden de dames elkaars line-up. Marum met 13 en de thuisclub met zo’n 20 dames! “Als dat maar niet de eindstand is van de avond.”

De ene groet elkaar met een:”hey, jou kids zitten bij mijn zoon op school!” en de andere “och nee... doe hier!?”. Tijdens de warming up waren een paar stevige stare downs over en weer en de spanning steeg.

“Zouden ze weten, dat we in die 1,5jaar maar 2x scoorden?” Niet zo dames.... kont erin, lipjes getuit, borstjes vooruit!

De moekes weten nog al te goed hoe spannend het was om de eerste wedstrijd te spelen in maart 2019. Nu schudden de knieën van het hele Westerkwartier.

Geen trainer voor de Marumers meer langs de lijn, maar een frisse leider (dochter van een gepensioneerde KNVB scheidsrechter), maakte de opstelling bekend. Als dat maar goed komt...

Geen huddle met de welbekende kreet (die nog altijd binnen het team blijft) vanwege de regels van ome Rutte, maar een vreemd 1,5 meter gemurmel. Hmmm... erg onwennig.

De scheids fluit af. “Kin omhoog!” Enkele koppen staan op vuur, er hangt iets in de lucht. Oh ja... die drone... kop d’r bij! Na enig paniekvoetbal vanuit de tegenstander scoort Marum vanwege hands, 0-1 in de eerste wedstrijd.

In de laatste pot, staat er een geheel nieuw team van het Westerkwartier op het veld, welke duidelijk meer techniek bezaten. “Oh oh... nu krijgen we er van langs...”

Maar de voetbalmoeders van S.V. Marum gingen scherper voetballen en gokte op een snelle voorhoede. Dit bleek goed te werken en Marum won met 4-2!

Kom maar op met die competitie. “We’re gonna kick your ass en haunt you down.”