De kop is er af voor trainers Pitstra en de Vries

13 september 2020 20:00

Eindelijk kunnen en mogen we weer onze favoriete hobby uitoefenen. Wel onder beperkende voorwaarden uiteraard. En laten we meteen met elkaar afspreken dat we ons daaraan proberen te houden. Het is helder dat we graag winnen en dat zal ook zo blijven natuurlijk. Doch de wedstrijd met Corona loopt nog en is nog niet gewonnen. Een compliment aan het bestuur en veel mede club liefhebbers mag uitgesproken worden. Mijn mening is dat Corona dank zij hun achter staat.

We voetballen eindelijk weer, wat een feest en dat moet zo blijven!!

Nieuw seizoen met nieuw kader en nieuwe spelers wat een introductie verdient.
Het trainers tandem Johan Pitstra en Martin de Vries genieten voor mijn gevoel volop van hun nieuwe uitdaging! Trainers die kun je zeggen doordrenkt zijn met voetbal, zelf lang gevoetbald hebben en ook al lang werkzaam zijn in het trainers vak. Mooi is dat je als supporters ziet dat ze er ook plezier in hebben wat ingrediënt nummer één moet zijn lijkt me.

Niet alleen de trainers maar ook de spelers stralen plezier uit wat de conclusie is na het zien van een aantal trainingen en vriendschappelijke en beker wedstrijden. Er is veel chemie tussen Kader en selectie. Vriendschappelijk is veel proberen en samenstelling zoeken, de beker is voor het juiste geraamten en passende schakels die het team compleet maken.

Beker wedstrijden tegen Bedum, Noordster en Lewenborg. Drie overwinningen met een doelsaldo van 20 voor en 5 tegen. Bij flagen werd er geweldig gevoetbald, soms was het minder als de samenstelling te weinig balans had. Veel nieuwelingen telt het squadron van de eerste selectie maar je hebt ze ook nodig. Een aantal blessures hebben zich al aangediend met b.v superspits Marc Oldewarris met een spierscheuring. Tom van Kammen met een enkelblessure, Daan Assink nog niet fit evenals Noël Kailola momenteel ook geblesseerd.

Gelukkig zijn er ook een aantal nieuwe mannen de club komen versterken. Spits Delano Dussel kwam over van TLC en heeft overtuigend zijn visite kaartje afgegeven met 10 doelpunten in de drie bekerwedstrijden. Kevin de Vries komt over van VEV’67 die ondanks zijn jonge leeftijd durft te voetballen in dit team. Hij zal moeten groeien maar dat kan zo het nu lijkt doch de concurrentie is groot en de spelers gelijkwaardig. Ewart Ottema kennen we vanuit de jeugdopleiding en zijn kwaliteiten zijn bekend. Hij heeft het blessureleed achter zich gelaten en kan uitgroeien tot de revelatie van het komende seizoen.

Verder springt Tom Boezerooy er positief uit,scoorde 4x in de bekerwedstrijden, had meerdere goeie assists maar is bovenal erg scherp en gretig. De gedwongen Corona rust heeft zijn doorontwikkeling goed gedaan zo te zien. Yordy Swieringa, Daniël Laturiuw en Jeroen Boekema spelen als vanouds degelijk en overtuigend. Rogier van der Ploeg speelt terecht als hij zo speelt als in de beker maar zal ook door moeten doorontwikkelen.
Frank Terpstra is toch gebleven na aanvankelijk dit niet te willen doen. Verstandig want je gaat misschien wel je beste seizoen in. Scoort ook 2 x in de beker. Jurn Wagenaar is er ook klaar voor als m.n de intrinsieke wil er is evenals Dennis Swieringa.

Ralph Oosterhof scoort ook 2 x in de beker, is ook zijn blessures overgroeit zo te zien, speelt fris. Rick Buma komt eraan na zijn vakantie. Haye van der Molen is onderweg en op meerdere posities inpasbaar. Keeper Bouma heeft in Tom Degen overgekomen van TLC een super sparringpartner en concurrent want Tom is beslist een prima keeper.
De laatste vakantiegangers zijn inmiddels terug, eigenlijk moet het klaar zijn om de competitie, seizoen 2020-2021 in te gaan.

Als de nieuwe verzorger Marcel Pascal de mannen heel weet te houden moet de sv Marum 1 een mooi seizoen tegemoet gaan is de mening van menig deskundige.
Resumé Is, veel plezier met elkaar en de uitdaging aan gaan want deze selectie heeft veel potentie is de algemene mening.

We gaan het zien en spreken elkaar halverwege de competitie weer.

Zaterdag 19 september 15.00 uur Marum-Joure.

De Reporter.