Zaterdag a.s. SV Marum - VEV '67, Trainer Pranger Vs Trainer Pitstra.

25 november 2021 16:45

Komende zaterdag staat de Westerkwartierderby SV Marum - VEV '67 op het programma. Derby's zijn vaak zwaar beladen wedstrijden die niet te voorspellen zijn. Er komen andere krachten vrij die zorgen dat zo'n plaatselijk wedstrijd een lading met zich meekrijgt waarvan de gevolgen moeilijk te voorspellen zijn. Marum heeft 7 verliespunten tegen VEV 13. Marum staat vierde maar VEV negende, maar komt na winst gelijk met Marum. Wel met een wedstrijd meer gespeeld, dat wel weer.

Zie ook RTV Zulthe, klik hier

En dan de trainers; VEV met het duo Pranger & Poll, tegenover het duo Pitstra en de Vries, beide duo's met ook nog eens een verleden als trainer bij de tegenstander. Ingredienten voldoende om het eens goed te laten spoken op sportpark "De Holten"in Marum, waar ook nog eens geen toeschouwers welkom zijn.

Voldoende reden leek ons om de beide trainers, Pitstra en Pranger even wat vragen voor te leggen:

Waarom gaat jouw team winnen?
Pranger: Haha er wordt nu een beroep gedaan op de strijd tussen mijn gevoel en verstand. Ondanks dat ik heel veel vertrouwen heb in ons team vind ik SV Marum ook een hele goede ploeg. Ik verwacht een regelrechte derby met twee tot op het bot gemotiveerde voetbalteams. Een ware voetbalclash! Maar wij moeten alleen al winnen voor Marcel Poll die anders moet verhuizen naar het dorp van de #mooisteclubvanhetwesterkwartier….

Pitstra: Geen idee, het kan alle kanten op. Beide ploegen zijn redelijk aan elkaar gewaagd.

Voor welke speler bij de tegenstander geef je een waarschuwing af aan je speler(s) en waarom?

Pranger: In onze voorbereiding belichten wij altijd de mogelijkheden en eventuele gevaren van onze tegenstander. Marcel en ik kennen de spelers van SV Marum natuurlijk heel erg goed en weten precies hoe zij spelen en waar hun kracht ligt. In het geval van SV Marum is er niet sprake van 1 goede speler maar zijn meerdere sterkhouders.

Pitstra: Ik zou in eerste instantie zeggen Jacob Tjoelker, maar die doet waarschijnlijk niet mee vanwege zijn opgelopen rode kaart van afgelopen zaterdag, dan wordt het Raymond Bolt, een speler met een bivengemiddels inzicht die een speler zomaar vrij voor de keeper kan zetten.

Is de tegenstander sterker of zwakker vergeleken met de tijd dat jij er trainer was?

Pranger: Marcel en ik hadden in 2014-2016 een goede maar nog vrij jonge selectie in de top van de 3e klasse. In de periode daarna met trainer Jan Mulder zijn deze spelers zich verder gaan ontwikkelen en werd de selectie van SV Marum een topper in 2e klasse. En dat zijn ze nog steeds.

Pitstra: In mijn tijd speelden we eerste en tweede klasse en we wisten ook nog eens de bekerfinale  te halen. Er is weinig verloop geweest, een Rense Dijk is vertrokken maar daar is Roy van Dalen weer voor terug  gekomen. Kortom een nog steeds niet te onderschatten team.

Onderhoud je nog steeds contacten bij de tegenstander? Zo ja met wie?

Pranger: Ik vind dat ik soms al tekort schiet in het onderhouden van mijn eigen sociale contacten laat staan met voormalige spelers en stafleden. Natuurlijk heb ik wel eens contact met spelers, stafleden of supporters. Ik kijk in ieder geval met veel plezier terug op mijn periode bij SV Marum dus ik heb zin om zaterdag weer op het veld in Marum te staan en de vele bekende gezichten weer terug te zien.

Pitstra: Ja in het algemeen wel  maar niet speciaal. Ik weet dat ik altijd welkom ben.

Voldoet je team aan je verwachtingen tot nu toe? Wat zou je willen verbeteren?

Pranger: Wij voldoen momenteel niet aan onze eigen (geschetste) verwachtingen maar dat is nou eenmaal de situatie. Wij hadden de verwachting dominanter in het positiespel te zijn maar dat is nu niet de realiteit. Het zit hem vooral in het langer volhouden van het gewenste niveau in een wedstrijd.  Het ontbreken van een aantal sterkhouders is hierin bepalend maar wij kunnen ook zo weer op het niveau komen wat wij graag willen halen. Wij zijn wel erg tevreden over de samenwerking met de zowel de spelersgroep als de andere stafleden. Ondanks dat wij andere sportieve verwachtingen hadden is de teamgeest prima. En terecht! Want het is een goed stel bij elkaar.

Pitstra:  We hebben onnodig punten laten liggen en moeten meer op de nul spelen. Dit dient wel voort te komen uit een intrinsieke motivatie in cominatie met een gezonde portie beleving. Juist die beleving kan in mijn ogen wel beter.

De eindstand graag en wie scoort er zeker?

Pranger: Gokken op je eigen team mag niet maar goed ik zal voor deze keer meedoen;-) Ik mis trouwens de quotering? Bij voetbalnoord wordt voorspeld dat het 3-2 gaat worden voor SV Marum. Ik verwacht ook meerdere doelpunten maar winst voor ons: 2-4 met een doelpunt van Rolf Hazenberg.

Mocht dit uitkomen koop ik gebak voor onze Erik Ausma en jullie Jakob Ypma.

Pitstra: 1 - 0, Delano Dussel.

Komende zaterdag om ongeveer kwart voor zeven zal de uitslag bekend zijn en weten we  meer…………

Arend van der Meulen