Bekerwedstrijd PKC'83 - SV Marum, ruststand 1 - 1, eindstand 4 - 1.

PKC'83 1

Groep 1 L112

15 september 2018 14:00

Wist PKC vorig jaar in de bekerwedstrijd op het nippertje een 2 - 0 achterstand in te lopen en nog 1 punt uit het vuur te slepen, dit jaar hoefden de woonwagenbewoners niet tot het uiterste te gaan.

Na eerst in de kantine een kop koffie genuttigd te hebben, bediend door een tweetal attente dames lurkend aan een electronische sigaret, maar eerst even zien wie er allemaal van start gaan.

Het team uit Marum was nog steeds niet compleet, maar liet zich niet de kaas van het brood eten. Een achterstand van 1 - 0 werd nog voor de rust teniet gedaan door Marc Oldewarris. Beide partijen waren aan elkaar gewaagd, waarbij de gastheren de meeste kansen wisten te creëren. Trainer Jan Mulder had uit voorzorg Tom Boezerooij in de rust gewisseld(gele kaart). Tom was ook vandaag maar moeilijk te houden en de eerste klassers wisten hem door kleine overtredingen(die niet gezien werden) te irriteren.

In de tweede helft bleek dat met deze wissel de angel uit de aanval gehaald was en als dan ook nog de verdediging van Marum de concentratie niet kan vasthouden dan is de wedstrijd snel gespeeld. Drie persoonlijke fouten binnen 8 minuten na rust, met als gevolg 3 tegendoelpunten, leverde een stand op van 4 - 1, wat dus later tevens de eindstand bleek te zijn.

Na afloop in de(nu met echte rook gevulde) kantine van PKC volgde nog een kleine nabespreking. "Als er zo gespeeld gaat worden tegen Joure dan zie ik het donker in" was een van de uitspraken en "dit soort fouten worden in de eerste klasse direct afgestraft, maar ook in de tweede weten ze hier wel raad mee".

Joure heeft zich tov. vorig jaar weten te versterken en zal absoluut dit jaar voor het kampioenschap gaan. Het is daarom te hopen dat Marum defensief de zaakjes beter op orde heeft a.s. zaterdag.

Arend van der Meulen