SV Marum - Wykels Hallum, eindstand 3 - 1, Jeroen Boekema scoort Magistraal!

Wykels Hallum 1

2e klasse I

1 december 2018 14:30

Het was koud afgelopen zaterdag op sportpark "De Holten" Volgens buienradar zou het de gehele middag regenen, maar dat werd geen waarheid, geen drup gezien, wel waterkou gevoeld. Hierdoor was wellicht de publieke belangstelling wat magertjes. Afgelopen week werd bekend dat trainer Jan Mulder zijn contract met 1 jaar heeft verlengd en hier zijn velen wel content mee. Hij bewijst het team steeds sterker en dus beter te maken en zo'n opgaande lijn wil je niet graag onderbroken zien.

Na de tik van vorige week die door Blauw Wit '34 was uitgedeeld en de slechte bekerwedstrijd tegen Grootegast was het even afwachten hoe Marum daarmee om zou gaan. Door blessure's waren Jordy Swieringa en Jurn Wagenaar niet beschikbaar. Daarnaast moest Tom Boezerooij vanaf de bank beginnen. Het eerste wapenfeit kwam van de bezoekers. Doelman Bouma stond echter op de goede plaats. Direct hierop volgend een kans voor Marum. Het was Daan Assink die met een fraaie crosspass linksbuiten Ralph Oosterhoff wist te bereiken die op zijn beurt een fraaie voorzet gaf op Jasper Siepelinga die echter te zwak inkopte om de keeper in verlegenheid te brengen. In minuut 11 weer een grote kans voor de bezoekers, waarbij de bal ook nog eens van richting werd veranderd, maar wederom stond Bouma weer op de goede plaats. Enige minuten later een nog grotere kans voor de bezoekers, echter de kopbal verdwijnt in het zijnet. Vervolgens is Marum aan zet. Een voorzet komt net niet terecht bij Dennis Swieringa en Marc Oldewarris, en de bal gaat voorlangs. Vervolgens wordt  de Wykelsdoelman bijna verrast door een eigen inzet, maar dat loopt nog net goed af voor de bezoekers. Dan volgt minuut 30. Boekema(man of the match, bron:voetbalnoord) krijgt de bal aangespeeld ,kijkt en kijkt nog een keer en besluit om van 20 meter afstand een afstandschot te produceren waarbij de bal schitterend over de keeper heen gaat en als een kanonskogel inslaat.: 1 - 0 voor de gastheren. Tot aan de rust krijgen beide partijen nog kansen, maar weten deze niet te benutten.

Direct na de rust kan Oldewarris de hoek uitkiezen als hij geheel vrij in kan koppen. Helaas voor hem en Marum kiest de keeper de goede hoek en weet de bal weg te ranselen. Minuut 56 weet Siepelinga Marc Oldewarris te bereiken die geheel vrijstaand de bal hoog over weet te werken, zowaar ook een prestatie an sich. Jan Mulder heftig foeterend: "als je ze keer op keer niet maakt, dan heb je straks zelf 1 om de oren en zo blijft de tegenstander geloven in een goed resultaat."  Hier had de trainer wel een punt. Vervolgens weet Oldewarris de 2 - 0 te maken, maar deze wordt afgekeurd wegens duwen. Niet echt de middag voor Marc dus. Vervolgens krijgt Wykels de grootste kans van de wedstrijd om op 1 -1 te komen, maar inplaats voor eigen succes te gaan kiest de aanvaller ervoor om af te spelen wat in dit geval niet de beste keuze bleek te zijn. In de tegenaanval wordt Marc Oldewarris in het strafschopgebied in de rug gelopen en Kailola, zich wederom manifesterend als 1 ware veldheer, weet als altijd de strafschop onberispelijk binnen te schieten(zijnetje) en als altijd in de rechterbeneden hoek dus links vanuit de keeper gezien. Minuut 71 weet de inmiddels prima ingevallen Tom Boezerooij een fraai strakke voorzet af te geven die door Siepelinga gepromoveerd wordt tot doelpunt: 3 - 0. In eerste instantie weet de keeper de bal nog te keren, maar als  hij in tweede instantie de bal in de voeten krijgt is het definitief gedaan voor de Fraizen. Vervolgens had de 0 - 4 en 0 - 5 moeten vallen, waarbij Jasper Siepelinga het iets te bont maakte door voor eigen succes te gaan, terwijl de wederom goed acterende St. Juste, vrij voor de goal stond. Wat hem dan siert is dat hij dat zelf door heeft en direct zijn verontschuldigingen uitspreekt tegen over zijn ploeggenoot, die wel klaar lijkt om wat meer minuten te maken.

Volgende week zal de reis gaan naar het Lemster land alwaar CVVO bestreden moet worden. De Lemsters bezetten wellicht de laatste plaats maar dit zegt niets. Afgelopen zaterdag wisten ze in minuut 90 op 3 -4 voorsprong te komen tegen Hardegarijp, echter moesten ze in dezelfde minuut de 4 -4 toestaan. Aanvang is 14.30 uur.

BCV ontvangt het in een flow zittende Joure, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Arend van der Meulen