Vijfklapper in Marum!

SC Joure 1

2e klasse I

22 september 2018 14:30

Joure door de gehaktmolen.

Het was zaterdagmiddag bijzonder aangenaam vertoeven op Marumnello. Joure komt op bezoek en wist zich op diverse plaatsen te versterken de wandelgangen wordt deze ploeg genoemd als outsider titelkandidaat.

De eerste 20 minuten was Joure ook duidelijk de bovenliggende partij. Vlot aanvalspel, technisch vaardig, wisten de Friesche raspaardjes Marum terug te dringen op eigen helft. Tom Boezerooij was ook deze middag niet reglementair te stuiten en van rechts naar links swingend bezorgde hij de verdediging handenvol werk.  In minuut 8 wordt er een diepe gespeeld op Boezerooij die met een fraaie boog precies voor hem neervalt en vervolgens vrije doorgang naar de keeper zou kunnen verlenen. Kunnen, want zijn tegenstander die tot dan alleen nog maar zijn rugnummer heeft kunnen zien, trekt hem aan zijn shirt naar beneden, dus een strafschop voor Marum is het gevolg en een rode kaart voor de Joure-verdediger. Dat de leiding van Joure luidruchtig hiertegen protesteerde was alleen maar lachwekkend te noemen. Daan Assink velde het vonnis van 11 meter: 1 - 0 voor de thuisploeg en een mooie opsteker voor de aanvoerder die lange tijd absent is geweest vanwege blessure's. Hiermee kantelde de wedstrijd en Marum nam strak het initiatief in handen. Het was wel duidelijk dat hier iets te halen viel vanmiddag. Joure trok in de tiende minuut ten aanval met als gevolg een gevaarlijk schot waar keeper Bouma de nodige moeite mee had. Hierop gaf Noel Kailola antwoord door een vrij trap van net buiten de 16 in de korte hoek te strepen, echter de keeper wist met een katachtige reactie een treffer te voorkomen. Hierop was Joure weer aan zet en een afstandschot zeilde maar rakelings over. De Swieringaatjes en veldheer Assink hadden verder het slot goed op de deur en trainer Jan Mulder zat er weer boven op. "neem je verantwoordelijkheid" en "communiceren" zo liet hij verbaal van zich horen. Kort voor het rustsignaal mocht Assink voor de tweede keer aanleggen vanaf 11 meter(hands) Dit was aanleiding voor de trainer van Joure om de scheidsrechter meerdere beledigingen naar het hoofd te slingeren. Assink schoot echter naast waardoor de ruststand 1 - 0 zou worden.

Na de rust een dominerend Marum en draaide de duimschroeven iets verder aan. De raspaardjes bleken veranderd te zijn in Argentijnse slagers en het eerste slachtoffer werd Tom Boezerooij. Hij was wederom zijn tegenstander te snel af en deze zag geen andere mogelijkheid om keihard van achteren een gevaarlijke sliding in te zetten. Omdat meneer al geel had moeten incasseren volgde na 2 x geel wederom een rode kaart. De weg gestuurde speler botvierde zijn frustratie's op het hek in de omheining en wist deze onherstelbaar te beschadigen. SC Joure kan de nota hiervoor tegemoet zien.5 minuten na deze aanslag wist Daniel Laturiuw de 2 - 0 te maken met zijn hoofd. "De tweede doeltreffende kopbal in mijn hele carriere" deelde "Latu" na de wedstrijd breedlachend mee. Vervolgens was het makkelijk voetballen: 2 tegen 0 en dat tegen 9 spelers. 4 minuten later wist Jasper Siepelinga het net te vinden. De van Niekerk afkomstige speler lijkt zich op zijn plek te voelen en met zijn gezonde arbeidsethiek lijkt hij een aanwinst te zijn. Ralf Oosterhof en Tom van Kammen vielen verder nog verdienstelijk in en nadat Jordy Swierenga in de 81ste minuut zijn aanwezigheid opluisterde met een gele kaart was het wederom Jasper Siepelinga die 5 minuten later voor de 4 - 0 zorgde. Hij is hiermee niet alleen topscoorder van Marum, maar ook van de gehele competitie.(inderdaad, er is nog maar 1 wedstrijd gespeeld) Kort hierna nog een Marum-aanval over meerdere schijven, maar kon net niet met een score worden afgerond. In de slotseconden wist Dennis "cool" Swieringa de 5 - 0 aan te tekenen en strooide hiermee nog meer zout in de Friese wonden.

Na afloop trainer Jan Mulder even aangeschoten. Op de vraag of we met dit resultaat titelkandidaat zijn gaf hij geen antwoord.  Sterker nog hij keek echter of hij water zag branden na het horen van deze vraag. Is dus ook een antwoord. Beide benen blijven dus op de grond. Mooi en inderdaad na Hardegarijp volgende week kan alles zo maar weer anders zijn.

A.s. zaterdag dus de uitwedstijd tegen Hardegarijp, aanvang half 3. Zou mooi zijn dat Marum na deze wedstrijd de koppositie heeft weten te handhaven.

Arend van der Meulen