Koploper Marum baas in eigen huis.

Tonego 1

2e klasse I

27 oktober 2018 14:30

A.J. Benjamins

Jan Mulder brigade kent geen genade tegen Tonego, ruststand 1 - 0, eindstand 5 - 1, aantal toeschouwers: 134.

Tot Ons Nut En Genoegen Opgericht was deze keer de tegenstander, afkomstig uit Luttelgeest, gelegen in de Noord-Oostpolder en nog nooit eerder hadden beide ploegen het tegen elkaar opgenomen. In de slordige openingsfase toonde Marum zich de bovenliggende partij, al moet worden gezegd dat de Tonegieten(?) keurig meevoetbalden. Er werd echter van beide kanten slordig spel aan de dag gelegd en het duurde tot de 12de minuut toen Oosterhoff gelanceerd werd en maar net een stap te kort kwam om het de keeper moeilijk te maken. De bal ketste terug het veld in en het was Tom Boezerooy die dacht te kunnen profiteren door met een bekeken boogbal te scoren, echter wist de keeper dit te verhinderen en greep tijdig in. Direct daarop volgend kregen de bezoekers een goede kans. Na een strakke voorzet van rechts kopte de spits de bal echter keihard over. Hierop volgde een minuut later het antwoord van Marum, echter de harde lage voorzet bereikt niemand en ging voorlangs. In de 22ste minuut zien we een aanval uit het boekje. Kailola weet de opkomende rechtsback van Marum Daniel Laturiuw te vinden en lanceert vervolgens Boezerooy die een afgemeten voorzet geeft op Oosterhoff, die de bal net niet weet te beroeren. Deze fraaie aanval had meer verdiend. In de 25ste minuut weet Marum dan toch op een verdiende 1 - 0 voorsprong te komen. Boezerooy klopt op snelheid zijn tegenstander, Oldewarris laat lopen en Oosterhoff laat met het buitenkantje rechts het net bollen. In de 35ste minuut krijgt Kailola ruzie met de bal en verliest deze onverwacht aan een tegenstander die hiervan dusdanig schrikt dat hij direct de bal weer inlevert bij de verder degelijk en goed spelende Kailola. Vlak voor de rust krijgt Marum nog een aantal kansen die echter niet verzilverd worden.

Na de rust gaat Marum door met het missen van kansen, o.a. Oosterhoff en Boezerooy hebben het vizier niet op scherp staan. Hierdoor bleef Tonego in de wedstrijd en kon blijven hopen op een goed resultaat. Een gevaarlijke aanval van Tonego bleeft zonder resultaat maar noopte keeper Bouma wel tot handelend optreden. Ook na deze aanval kwamen de bezoekers nog een paar keer gevaarlijk voor de goal van Marum. Het venijn zat echter deze wedstrijd  in de staart en na een fraaie passeeractie van Oosterhoff weet deze in minuut 84 Oldewarris te bereiken die de 2 - 0 inkopte en hiermee de wedstrijd in het slot gooide. Oldewarris raakte echter met zijn hoofd ook het hoofd van de tegenstander en ging groggy neer. Hij was niet meer in staat om de wedstrijd te vervolgen en zwaar aangeslagen moest hij ondersteund het veld verlaten. Voor een hersenschudding wordt gevreesd.  St. Juste kwam voor hem in het veld. Intussen was Boezerooy gewisseld voor Siepelinga en lukte opeens alles bij Marum. De verdienstelijk invallende Siepelinga zet de bal goed voor  en met een technisch hoogstandje wist Oosterhoff de bal over de keeper heen te wippen. 3 - 0. In de 89ste minuut weet Oosterhoff(man of the match, 3 doelpunten, 2 assist) Laturiuw te bereiken die de 4 - 0 weet te maken.  Vanaf de aftrap weten de bezoekers de nul van het scorebord te krijgen 4 - 1. In de laatste seconden weet Oosterhoff zijn derde goal te maken en is er als de kippen bij als keeper van Driel de bal los laat en vervolgens de 5 - 1 laat aantekenen.

Een verdiende overwinning voor de Marumers die inmiddels 2 punten los staan van de achtervolgende nummers 2,3 en 4 en 3 punten van de nrs. 5 en 6. In deze competie blijkt iedereen te kunnen winnen van iedereen en dit houdt in dat de nummer 8 op de ranglijst, nog maar 6 punten achterstand heeft opgelopen tov. de nummer 1 op de ranglijst.  Laat deze nummer 8 nu toevallig de volgende tegenstander zijn. 't Fean 58 verloor zijn wedstrijd tegen Joure en een ieder kan er vanuit gaan dat hun messen geslepen zullen zijn. Aanvang 14.30 uur.

Arend van der Meulen